![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Xenos har rätt, Ikaria är en väldigt bra ö! Du får förlåta mig Xenos att jag så ofta glömmer bort din ö.
Gita: om ni skulle välja Ikaria kan jag lova en härlig semester. I Armenistis finns bra tavernor, flera fantastiska stränder, mycket bra boende med krypavstånd till vattnet, trevliga människor och lugn och ro. Dessutom finns det mycket spännande att se och göra på Ikaria, inte minst är det en förtjusande ö att vandra på. Extra plus för att det är nära till Fourni. Ikaria och Fourni är en perfekt kombination. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Har sedan många år flera favoriter. Nyligen utökades den listan med Tilos som jag föll pladask för. Nästa år ska Sifnos som länge funnits på önskelistan få ett besök. Och när jag läser här ovan om Ikaria så låter det som attt önskelistan kommer att växa igen. Oj oj oj ........ ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bortsett från allt:
Iblanda har jag funderat på vad som styr våra förstagångsval. Trygghetssökande återvändare som jag själv gästar Ikaria och Kreta varje år. Att jag numera sneglar på någon ö i dodekaneserna, i kimbination med Ikaria, naturligtvis!, undrar jag över orsaken till. Vad gör mig nyfiken på dessa öar. Till skillnad på från Naxos som är helt förutsägbar, och jag med stor säkerhet ej kommer att återvända till. Inte heller Lefkas, Andros osv. Ios eller Kythera finns inte på min greklandskarta, men alltså någon ö i dodekaneserna. Varför - inte tusan vet jag. (Om det inte är nya horisonter.) Men något attraherar, annat inte. För sent att fundera på detta efter34 års resor hemåt. Senast redigerad av xenos den 2013-11-30 klockan 07:36. |
|
|||
|
|||
![]()
Har också "fastnat" lite i Dodekaneserna/Östra egeiska öarna. De tre senaste årens resor har gått dit. Vet inte riktigt varför, men kanske för att det var där jag blev "kär" i Grekland för ett antal år sedan och där vet jag att jag hittar det lugna ganska oexploaterade Grekland som jag gillar.
![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|