Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-03, 12:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa som aldrig blir av?

Absolut! Vi är nog många som har en sån lista
Vi har Lesvos, Kythera och Skyros på vår lista....Skulle säkert vara underbart att komma dit.
Men vill man samtidigt varje år till Tinos, Kreta och kanske även Tilos och fastlandet så inser man ju att de tre öarna ovan nog förblir obesökta öar
Vi fördelar oss mellan Grekland och Spanien just nu vad gäller resor så vi får vara nöjda med det.
De gånger vi åkt någon annanstans och avstått favoritöarna så har vi ångrat oss...i alla fall jag :-)

Lissi
Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 12:28
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Mina är Kastellorizo, Kythera och Astypalea. Men i juni bockar vi (kanske) av en av dessa tre...
Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 13:08
meltemi meltemi är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2012

Ricky, så är det här också.
Vi vill till Skopelos, Skiathos, Naxos, Samos, Amorgos m.m.
Men det blir sällan dit vi har önskat. Vi tar nästan alltid sistaminuten en på våren och en på hösten, då kan man hamna vart som helst.
En gång önskade vi till Tilos och det lyckades vi.
Tilos är stort +.
Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 13:21
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Ha ha! Det där känns mycket välbekant! Jag har i många år haft en väldigt lång önskelista. Så lång faktiskt att jag lagt in olika prio-grupper. Över tiden som gått utan att jag kommit dit så läser jag om och om igen om önskeöarna, och så ändras prion lite och de åker upp och ner i listan. Just nu finns hela fem öar på min prio1-lista. Amorgos, Sifnos, Skopelos, Lipsi och Fourni.

Men sen finns ju dessvärre en annan lista som konkurrerar. Det är Favorit/Återvända-listan. Där finns Egina, Karpathos och senaste tillskottet Tilos. Den listan växer då och då, och innehåller ställen som man VET att man behöver besöka med jämna mellanrum om man inte vill drabbas av olidlig abstinens.

Så konkurrensen om resmålen är hård. Och inte blir det lättare av att vi, liksom du Lissi, sedan massor av år tillbaka också har en del av våra hjärtan i Spanien. Det innebär ju att man vill dit också.

För 2014 ser planerna just nu ut som att vi kanske kan få till en smart kombination, både Sifnos och Egina på samma resa. Dvs en ö från vardera listan. Man får va lite klurig.

Hoppet lever vidare. Så rubriken får justeras lite. "Resa som blir av .... nån gång."

Masse
Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 13:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Jo där finns sedan länge Kastellorizo, Ikaria, Kea, Donoussa och numera också Tilos, Tinos och Alonissos. Efter mer än 25 besökta öar finns det dessutom flera att längta tillbaka till.

Eva
Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 14:02
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Så länge vi är friska och kan åka så är inte det väl inget problem,,,eller?
Svara med citat
Gammal 2013-11-03, 15:03
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

När vi flyttade till Grekland sa vi att vi skulle åka runt landet och träffa alla möjliga gamla vänner och se alla möjliga fina ställen.

Tror nån att det blev av? Dels har vi ansvar för en gammal person, dels har vi fullt upp att göra, dels är det dyrt, men framför allt blir man lite latare med åren. Så skynda att förverkliga era planer!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.