![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Idag tog vi oss äntligen en dag på stranden.
Det blåser fortfarande, men inte alls lika mycket som förut. Strandsängarna var fyllda till ungefär 3/4. Många italienare, men vi hörde också mycket norska och svenska. Härliga vågor, så vi låg i vattnet och guppade länge, länge. Lunchen intogs på Lotus. Tidigare hette det Karpathos Barbeque och hade en spännande meny med många roliga smårätter. Nu är det bara ett helt vanligt snabbmatställe med det vanliga utbudet av sallader, smörgåsar och hamburgare. Tyvärr. Vi tog varsin ostburgare, som var helt okej, men man hade ju hoppats på något annat. Till maten drack jag i alla fall för första gången en Fix Dark. Den var inte dum!Ikväll spelar Master Tempo på Fever. Hade Skrikis varit här, skulle vi definitivt ha gått dit, men herrarna i familjen är minst sagt måttligt intresserade av discomusik... Så i stället får det bli Pelagos. Bra det också, men annorlunda. ![]() Karin som tänker slå herrarna i minigolf innan middagen
|
|
|
|||
|
|||
|
Längtar ner redan nu,men åker först 8 aug.En liten fråga,har varit på Karpathos 2 ggr tidigare o åkt runt o hittat alla små pärlor.Men om man vill bada i en pool i Pigadia? Var gör man det?
|
|
|
|||
|
|||
|
Hej du har en kommunal pool helt ok bredvid electra beach ovanför stranden vid electra. Prova den.
|
|
|
|||
|
|||
|
Vi provade också en fix på seaside helt ok men mythos är mythos. När jag läser dina inlägg så känns det som jag är där. Men nu får jag längta tills nästa år.
|
|
|
|||
|
|||
|
Trevliga och väl skrivna iakttagelser med personlig touch, Karin!!
Kul med lokala direktrapporter/berättelser där intrycken är färska när dom skrivs ner. Mikke |
|
|
||||
|
||||
|
Kul att få följa med!
// KR |
|
|
||||
|
||||
|
Härligt att det börjar komma fler turister. Tack för dina rapporter Karin!
|
|
|
||||
|
||||
|
Hotell Regina har en stor, fin pool som är öppen 10 - 18. Utgå från kompasstorget och gå uppåt med havet i ryggen, passera kyrkan så har du Regina på vänster hand. Om du utgår ifrån taxitorget, står du med supermarketen i ryggen och går den vänstra gatan uppför mördarbacken, mot trafiken. Då kommer du direkt till Regina i slutet av det andra kvarteret.
Citat:
Också trevligt, men mindre pool och kallare vatten, av någon anledning. Färre stolar, vilka alltför ofta är bokade sedan arla morgonstund av holländare. Extremt blåsigt är det nästan alltid där, så man får surra fast sina tillhörigheter ordentligt. Läget och utsikten helt fantastiska, dock. Om man undviker att se till vänster där betongblocket Alimounda Mare skymmer sikten... Idag har jag hyrt bil för en vecka, till att börja med. Fred är färdig med dagens arbete, så nu ska vi packa badkläder och kartor och ge oss iväg. ![]() Karin som vann minigolfen...
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|