![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Mezerätter är bra för då får smaklökarna sitt. Nu är vi ju 3 så det blir perfekt. En fråga nu , kanske låter knasigt . Har ju aldrig valt mezerätt tidigare.
Om man väljer de på menyn .. Är det ett fast pris så man bara liksom säger mezerätt ![]() ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Äter man rätterna som meze och inte som "förrätt" ![]() Karin som mycket väl kommer ihåg servitören Antonis' fråga: "Tänker ni äta som turister eller som greker? Ska ni äta som greker behöver ni ett större bord." ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi beställer nästan alltid 3-4 smårätter..t ex en sallad, en portion stekta auberginer(
![]() ![]() Just matsituationen med ätandet under lång tid runt bordet är det jag saknar mest i Sverige när man går ut. Där måste man ju alltid beställa lika många portioner som man är personer. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
karinafp samt Lissi
Ok då vet man ![]() Birgitta som troligen fått känning av resefeber fast det är ju bara som det ska vara då ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Får jag drista mig tipsa om ett rent förträffligt myggmedel i Arkipelagen. Mostiblock, saluföres i alla apotek till pris strax runt 5 €. Luktar ej alls starkt, men har en sällsamt god effekt mot elaka mygg och flugor.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Arne ska genast skriva ner detta.Kommer från Myggriket
Norrbotten här besväras jag ej så mycket men grekmyggor älskar mej ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|