![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samos var vårt första resmål när vi började åka till Grekland med barnen. Dessförinnan hade jag varit i Grekland enstaka gånger. Det blev Samos två år i rad (första gången lite sömniga Votsolakia, andra året Kokkari). Mycket trevlig ö! Åker gärna dit igen.
Har inte varit på Kefalonia, trots att vi funderat på att åka dit. Tänk inte så mycket, gå på lite magkänsla eller dra lott, välj någon av öarna - när ni väl bestämt er behöver ni inte fundera längre och det kommer att bli bra! Så tänker jag. ![]() aina |
|
|||
|
|||
![]()
Dra til Karpathos. Det vil dere aldri angre på.
Vennlig hilsen Pelagia |
|
|||
|
|||
![]()
Glad att ni överväger Samos. Jag brukar tjata för döva öron om denna pärla. Själv ska jag till Pythagorion för elfte gången i augusti.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Natalia!
Jag har varit på båda öarna och väljer absolut Kefalonia! Samos är en jättefin ö, en av de finare jag besökt kanske. Men iom att det är så magert med fina sandstränder gör att jag väljer bort den. Vi bodde som "tur var" i östra delen av Votsalakia som låg relativt nära Psili Ammosstranden. Den var helt ok. Hotellet skjutsade ut de som ville, varje morgon. Med en hyrbil kan man ju hitta fler bra stränder. //Conny ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mvh Sunny.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag förstår om du blir snurrig
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så en liten deltalj men viktig för mig: På Samos finns uppe i bergen en anläggning som heter Animal care center. Det är frivilliga veterinärer som fångat in alla hemlösa hundar och tagit hand om dem. De har även ett projekt där de fångar in katter och kastrerar dem (och dit kan man ringa om man hittar en allvarligt skadad katt, har vi erfarenhet av) så för varje år jag har varit på Samos har antalet uschliga eländiga katter krympt. Det förhöjer i alla fall min resupplevelse....
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Är lite i valet och kvalet om jag ska boka om till Samos istället, avstånden på Kefalonia är som sagt mycket längre för att ta sig till de olika byarna med mera, ja inte det lättaste att välja ö när det finns så många fina. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det är svårt att välja innan man har valt.
När man bestämt sig är det inte längre svårt. Då är det bara det man valde som gäller. ![]() Aina |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tyvärr är det inte så enkelt för mig..