![]() |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Den som kan bäst kan förklara vad han menade är förstås lugnagatan själv, men personligen uppfattade jag att han använde ordet "lustigt" i betydelsen "konstigt" dvs "merkeligt" på norska. Danskans "pudsig" tycker jag har en lite för positiv ton i det här fallet.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tror att vi förstår vad Lugnagatan pratar om....varför ska vi då haka upp oss på språket?
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|