Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > lugnagatans hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-05-12, 11:41
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Bland heroinister

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Lustigt?
Den som kan bäst kan förklara vad han menade är förstås lugnagatan själv, men personligen uppfattade jag att han använde ordet "lustigt" i betydelsen "konstigt" dvs "merkeligt" på norska. Danskans "pudsig" tycker jag har en lite för positiv ton i det här fallet.
  #2  
Gammal 2013-05-12, 11:45
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Bland heroinister

Tror att vi förstår vad Lugnagatan pratar om....varför ska vi då haka upp oss på språket?
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT