God morgon! Inte ett hotell mitt i stan då? Det är faktiskt det allra bästa i mitt tycke då Kos stad är riktigt bra och en helt perfekt promenadstad men det blir säkert bra ändå..
Är precis som du inte speciellt sugen på dunka dunka och brukar hänga på ett ställe ett stenkast från delfinrondellen som heter Blues brothers. Litet och mysigt ställe med skön musik. Även Camel bar strax mittemot hamnen är helt okej samt serveringarna vid det lilla torget precis jämte. Tango bar har visserligen något hög musik men sköna ställen att sitta på. Lite lugnare barer och musikhak finns det gott om så ni lär säkert hitta "ert".
På samma lilla torg ligger tavernorna Sifis och Socrates. Ät inte där! Dyrare och sämre mat. Välj något annat som ligger något längre bort från huvudstråken som exempel, Mummys cooking, Zorbas som ligger på toppen av gamla stan(underbar mat) eller min absoluta favorit The wolves nest som är en liten familjetaverna med bra mat och bra priser. Prova gärna mezen och be Nikos låta maten rulla så får ni prova på stora delar av det grekiska köket på en och samma gång!
Ha det skönt och enjoy Kos!!