![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hihi fast det är rätt underhållande
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst har det väl varit lite väl "dött" här den här våren...det brukar vara betydligt mer drag i lådan i någon tråd
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Själv sitter jag och räknar på hur många gyros jag kan köpa om jag slipper betala för bagaget och hur mänga kg övervikt jag måste pröjsa efter jag ätit dessa ...
![]() Sorry ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Gyros eller kilo - du får välja själv. Deia ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nää... nu tycker jag det fullständigt spårat ur... jag drar mig ur diskussionen... eller
![]() ![]() Simetra ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Som jag alltid har undrat allt det där...
![]() Men nu undrar jag vilken temperatur det brukar vara när du går upp före sex samt vad 1-2 gyros kostar ![]() Sen förstår jag att du behöver flyga just med Sas utan bagageavgift eftersom det är 2,5 km till bageriet... ![]() ![]() ![]() Ha det så bra på Samos i sommar och trevlig flygtur! ![]() Temperaturen är lagom till låg löprunda, så där 24-25 grader, pitagyros kostar 1,50 euro, grekisk sallad 5 euro, Mythos öl 0,5 ltr 2,50. Det gör 14,50 för 2 personers middag. Till bageriet som är 2,5 km borta far vi för att hustru också får lite motion på morgon före frukost samt köpa frukt och grönsaker till lunch. Vi ska njuta av stugsemester på Samos först 12 dagar och sedan hos en bekant som fick ärva ett hotel på Ikaria 5 dagar. Avslutar semester med 2 dagar i Glyfada/Athen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Citat:
Deia ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack! Vi njuter, det har vi gjort sedan 1990 på somrarna i Grekland. Vi har bara aldrig varit i sk. riktiga turistorter. Har alltid varit på udda ställen runt den grekiska övärlden och sedan 2006 på Samos. Liten bit utanför huvudstaden Vathi där vi hyr en 2 r och kök från Apt. Anthemis. Lugnt ställe där man inte blir störd av massa turister och nojs. Lika är det på vintern på Gran Canaria, där bor vi 2 km från närmaste baren och festande.
Ha de bra på greklandsresor, Tapsa ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte allt för exploaterade orter är ju alltid trevligast så jag förstår att ni har det bra där. Allt brukar vara bättre. Man slipper stökiga barer, fulla turister, tröttande inkastare och trist mat.
![]() Eva |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|