Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Jannis & Ylvas hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-04, 11:40
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2005, september

Med tanke på min bristande religiositet blev det ingen korsning. Men jag accepterar och beundrar de troende. Vi korsar oss bara på ett ställe. Då min svärmor hamnade på sjukhuset i Heraklion, Pepagni, efter en hjärtinfarkt och hon blev kvar där under 3 veckor, gjorde vi bilfärder varje dag från Koutsounari. Varje gång vi passerar Selinari (Agios Georgios = vår Sankt Göran) gör vi fortfarande korsningar. Det hjälpte oss då i vår tro, att svärmor skulle få komma tillbaka till Östersund. Hon gjorde det. Det var ett exempel på att tro kan hjälpa oss att se framåt. Det är kanske det religionen är till för. Nu gör vi det för vi tänker på svärmor!
/ Jannis
Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 15:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Med tanke på min bristande religiositet blev det ingen korsning. Men jag accepterar och beundrar de troende.
Ungefär som jag då. Trots det bad jag om bra väder i Panagia Evangelistria på Tinos inför mitt bröllop på Santorini. Funkade bra.
Svara med citat
Gammal 2013-03-06, 12:50
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Vår vän Nikos hamnade på sjukhus kanske mest beroende på alkoholproblem. När han återvände till livet, återupptog han arbetet som grönsaksdistributör. Gör vi bilfärden Ierapetra-Heraklion tillsammans med honom korsar han sig 52 gånger. Han har noga kollat in antalet kyrkor längs vägen. Tyvärr har korsningarna inte hjälpt. Nu har han slutat chaufförsjobbet och sitter varje dag med sin raki på sin favoritkafenio.
/Jannis
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33.