![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
OK Grabbar!
Det blir till att kontakta Olive Garden i helgen. Tack för goa bilder o info. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Kolla även "Poseidon". Vi betalade 60 EUR i juni 2013 för en fullt utrustad lägenhet, frukost för 3 och en fin balkong med utsikt över hamnbassängen.
/Ola |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Ola!
Det får bli att kolla upp Poseidon också. // KR |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() För den som vill bo på andra sidan kullen i Mandrakiviken, finns Mandraki Paradise, vi bodde inte där men ägarna hanterade vår uthyrning, "nice place". www.mandraki.gr //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
PA, Här kommer bilden från inflygningen till Kzo Airport. Den berömda 800-meters oljegrusbelagda rullbanan och med den urfasade klippan just intill.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
När vi skulle flyga från Kastelorizo ville jag helst börja blunda redan innan säkerhetskontrollen. Man fick gå ut från flygplatsanläggningen och in i en liten kur. Planet stod strax intll kuren. Genom säkerhetskontroll-kuren och upp på det lilla flygplanet.
Stora fåglar flaxade utefter startbanan så en bil körde fram och tillbaka för att skrämma bort dom. När planet startade kunde jag blunda. Ville inte se stupet som vi hade några hundra meter framför oss. ![]() Allt gick bara bra, men jag kände mig som en backhoppare! Efter denna tur har jag aldrig varit flygrädd. ![]() Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Arne
![]() Tack för bilden, den är ju värre än vad jag kom ihåg.... ![]() //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det blir garanterat båt!
// KR |
|
||||
|
||||
![]()
26-30/8-13!
Det blev en lägenhet med balkong o kök hos Monika o Daimen på Olive Garden för 75e/natt. Mandraki tog tog 150/natt (100/natt för minst en vecka) för ett hus. Poseidon tog 100/natt inkl. frukost. Vi får bo billigare på andra öar senare på resan då vi är inne i september månad. Har en stark känsla att detta kommer att vara värt pengarana. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Intressant!Hemkommen igår från Tilos...Hotlell värdinnan/ägaren av Sea View på Tilos var själv intresserad av att fara till Kastellorizo...framför Symi som jag frågade henne om...inget fel på Symi men K.lockade mer.
Hasse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Beliggenhet? Mandraki , eller i byen? Vet ikke om det er den samme ?- men jeg har fått tilbud av Monica & Damien om en leilighet m/kj og, viktigere, balkong m/fin utsikt ![]() Ville gjerne bo endel billigere, men kanskje ikke så lett på Kastellorizo? Kunne k a n s k j e booke på plass i mai ? |
|
||||
|
||||
![]()
Lägenheten låg strax ovanför den lilla hamnpromenaden.
Ett charmigt boende men balkongen var liten och inga bra balkongmöbler. De har ju fler lägenheter som kanske har bättre balkonger. Du kan säkert hitta boende på plats i maj det vågade vi inte eftersom vi var där i augusti. Monica & Damien är väldigt trevliga, har en bra taverna där vi åt några luncher och vi kände oss välkomna på alla sätt. Kastelorizo är underbart och vi kommer att åka tillbaka. Jag önskar dig en härlig resa! // KR |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Slik beskriver Monica beliggenheten i mail til meg i kveld : "our apartment is on the way up to the churches some steps up in the middle of the village. It is only 4-5 minutes away from the harbor and also close to mandraki." Er det samme leilighet som "deres" tror du? Leiligheten har en balkong m/utsikt ![]() Derfor blir jeg litt ![]() "The pension is 70 m away from the harbor and has a garden to sit in." |
|
||||
|
||||
![]()
Det är samma hus men kanske inte samma lägenhet. Det fanns flera både i markplan och en våning upp.
// KR |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta (som dock tror att ö-borna dock inte prioriterar balkongerna på dom gamla husen) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() På rommet hadde vi fire s t o r e vakre vinduer , med tilgang til en balkong i front , en balkong i stil med huset ![]() Monica & Damien er sikkert bra, men i et av reisebrevene deres fant jeg en link til "KARNAYO" - hvordan var det der? Jeg har fått et tilbud som høres fint ut derfra og ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Karnayo är ett mycket bra alternativ. Betänk dock att det endast finns en studio med balkong i huvudbyggnaden. Rummen äro emellertid pietetsfullt renoverade och mycket vackert inredda.
Någon innergård finnes dock ej, men vad göra väl det enär Karnayo är beläget endast ett femtiotal meter från hamnbassängen och dess fina serveringar. Arne och Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - jeg har hatt trivelig mailkontakt med Nektarios Idag, så vi får se? Er ikke helt sikker på om vi forhåndsbooker, eller venter til vi er på plass ..? Det skulle vel gå fint på Kastellorizo og i mai? Prisene er litt høye der, så kanskje det er litt å spare hvis vi venter ![]() Tross all skremmende info ![]() ![]() Håper vi t r e n g e r rom ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Er det noen som kjenner til hvordan det er å bo på "Studios Sofia" og/eller på "Palmeria" ?
De er endel billigere enn Karnayo. Palmeria eies av den samme som har "Little Paris" rommene ligger i etasjen over Tavernaen ![]() Egentlig liker jeg best å leie rom av noen som ikke har taverna, for å føle meg "fri" til å spise hvor jeg vil ![]() - og beliggenheten burde vel være bra? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|