![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Även jag älskar Greklands mytologi. Tack! Vi önskar er en mindre kall februari och hoppas vi ses igen.
Ylva och Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Tak for interessant læsning. Jeg håber, I fik i dag endnu en gang "6 timmars vandring i solvärme".
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja det blev en fin och lite extra krävande vandring i dag.
När vi startade hemifrån Mesibacken strax efter 9 så var det lite moln över bergen så vi visste ej hur dagen skulle bli. Väl med ryggsäcken på plats så startade vi i lite molnigt väder men efter en halvtimme så var himlen blå och vi fick ännu en sommardag i T-tröja. Man ser de snöklädda Vita bergen i bakgrunden. Dagens vandring gick på gamla stigar Flera små raviner upp & ner samt över flodbäddar med underbart klart vatten. Här hoppar Milo över en bäck med kallt gott vatten Vandringsdagen avslutades som sig bör på en god taverna runt 4 tiden. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Fantastiskt lockande vandringsbilder.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Att vandra denna årstid är Annas och min finaste vandringstid på lågland upp till 4-500 meters höjd.
Massor med blommor, naturen är vårgrön och fåglarnas sång är underbara. Om det sedan även är över 20 grader varmt ja vad kan man mer önska sig. Det har även i dag varit en sommarvarm dag med blå himmel. Olle |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Olle och Anna,
Jag hittade bland gamla månadsbrev begreppet alkionides meres och att de skulle infalla den 20 november och motsvara "vår" brittsommar. Tydligen är det ett allmännt begrepp för mildare perioder under vintern. Vi har nu motsvarande i Östersund. Minus 15 har blivit minus 1! Hälsningar från Jannis. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|