Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-01-05, 20:17
NewAnns avatar
NewAnn NewAnn är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Bästa ön?

Hejsan! Bästa ön är svårt att säga jag tycker ju om Kalymnos, tycker att det är en lagom ö. Visst det finns inga milslånga stränder men stranden i Massouri räcker bra för mig. I Massouri/Myrtes är det ganska lugnt mest turister och så...men trevligt ändå. Vill man ha lite liv och rörelse kan man ju åka in till Pothia. Den blandningen gillar jag att det både är lugnt och fart. Människorna är väldigt trevliga på Kalymnos fast det har de ju varit på andra öar jag besökt med. Men ja Kalymnos gillar ju jag då /Ann
Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 17:36
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Kreta tycker jag är den bästa ön eftersom storleken ger upphov till alla olika saker att hitta på och det är inte svårt att hitta oupptäckta stränder lite här och där. Rethymnon åker jag till för 4:e gången i sommar och har aldrig blivit störd av alla turister.(Platanes är nu detta och ligger strax öster om själva staden) Platanes kan jag helt klart rek.
Karpathos låter också som en jättefin ö.

Martin
Svara med citat
Gammal 2006-01-26, 18:58
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av martinifk
Rethymnon åker jag till för 4:e gången i sommar och har aldrig blivit störd av alla turister.(Platanes är nu detta och ligger strax öster om själva staden)
Martin
Hej! Vi blir "störda" av turister här i Rethymno, fast på ett positivt sätt!! Vi har redan en lång lista uppsatt på kylskåpsdörren med namn och datum för när goda vänner kommer ner och hälsar på! Först ut är Nathalie från Normandie som dimper ner den 20 februari! Några dagar senare kommer våra väldigt goda vänner från Hudiksvall! En av våra svenska kunder dimper ner den 1 mars och i mitten av mars kommer vår vän ex-advokaten David från San Fransisco för sex veckors besök. Och i maj får vi äntligen tillfälle att träffa Kalimerorna Arne och Birgitta! Ska bli jätteroligt!!

Calle (på väg till biljarden!)
Svara med citat
Gammal 2006-01-27, 08:47
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Må du til en øy, da?

Peloponnes har det du etterlyser. Pluss mye mer. Og den er jo nesten en øy, da, med Korinthkanalen som skiller den fra fastlandet...
a) Det er varmt, men blir det for varmt kan dere bare dra opp til en av fjellandsbyene i fylket Arkadia.
b) Turistene har egentlig ikke oppdaget Peloponnes, utenom høydepunkt som Olympia og Epidaurus.
c) Bra strender, javisst, de er mange, lange og bra, på vestkysten aller best, mil på mil med nesten forlketomme sandstrender.
d) Jada, masse fjellveier å ta fatt på, og hvilken utsikt! Og duften av solvarm mold og pinjetrær...
e) Hoteller fins i alle klasser og varianter, det er bare å velge.
f) Kan ikke love vind... Iallfall ikke hver dag
g) Tacky, bråkete partysteder vet jeg ikke om på Peloponnes. Bare livlige barer og bra bouzoukiaklubber, om du vil ha det. Men fredelige byer kryr det av.

Hvis det SKAL være en øy: Lesvos skulle også passe kjempebra, bortsett fra at jeg vet ikke så mye om jeep-kjøring. Men kjøre får du, for øya er stor i gresk målestokk.
Svara med citat
Gammal 2006-02-14, 22:13
Grek_ságapo
Gäst

Levkas e finast
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:53.