Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-10-02, 11:49
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ökad "småkriminalitet" ?

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Nå har for så vidt andre svart, men "så utrolig dumt" betyr "så forferdelig trist" , "så veldig leit".
Vær litt mer forsiktig og sjekk fakta før du skjeller ut folk i et offentlig forum, kimmen.
Det ligger en "risiko" faktor i å skrive på "Kalimera" (o.a. tilsvarende), for oss norske, Admirala!
- selv om jeg er enig i at Kimmen (denne gangen) kunne sjekket ut først, så er det egentlig positivt med en reaksjon som hans, da blir jo misforståelsen rettet opp - verre er det med "alt" som er lest og evt feiltolket, som vi aldri får vite

Selvsagt har jeg sett/lest svenske ord og uttrykk jeg er i tvil om betydningen av gjennom årene!
Men, jeg våger å si at vi nordmenn fortsatt forstår bedre svensk, enn mottsatt, og det av h e l t naturlige årsaker
I Norge har vi jo vokst opp med svensk tv, i alle fall var det slik på østlandet
I min barndom/ungdom var det svensk underholdning "Hylands Hørna" og tilsvarende som var førstevalget på lørdagskveldene, det på en tid da "ingen" svensker i det hele tatt hadde tenkt/kunne tenke seg å se på NRK - og det forstår jeg
Men alt forandrer seg, n å for tiden er det ikke sjelden at norske programmer sendes på SVT, og Skavlan har jo blitt felles eie, men..
min forbauselse var s t o r da jeg oppdaget at det ble sendt opptak fra vår 17.mai feiring på svensk tv

Senast redigerad av kari den 2012-10-02 klockan 11:54.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:57.