Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-12, 03:04
Ellinika Ellinika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012
Standard Sv: Takk til Inkfish.

Ja, jeg håper vi får delta i denne begivenheten den 5.september. Har vært mange ganger i Hellas og opplevd både bryllup, barnedåp og mye mer, men aldri en panagyri Bare hørt og lest at det skal være litt av en opplevelse. Det skal visstnok foregå ved kirka i Vathi først, og da har vi iallfall orkesterplass fra der vi skal bo.
Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 09:56
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ellinika Visa inlägg
Ja, jeg håper vi får delta i denne begivenheten den 5.september. Har vært mange ganger i Hellas og opplevd både bryllup, barnedåp og mye mer, men aldri en panagyri Bare hørt og lest at det skal være litt av en opplevelse. Det skal visstnok foregå ved kirka i Vathi først, og da har vi iallfall orkesterplass fra der vi skal bo.
Du har virkelig mye å glede deg til - besøke h e r l i g e Sifnos for første gang og en PANAGYRI i tillegg Ønsker deg/dere en kjempedeilig ferie
Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 16:03

Takk skal du ha, Kari Knappe 14 dager til vi reiser nå, først til "min" øy, så Sifnos og Milos, hvor jeg heller ikke har vært tidligere Skjønner at vi må få med oss en panagyri, og hvis den i Vathi går fra oss, har vi en sjanse til i Faros den 13.sept. Aner ikke hva som er forskjell på en dag/kveldspanagyri Trodde alle starta ved den bestemte kirka med religiøst innhold, for så å fortsette med mat/drikke/vin om kvelden. Men kanskje det er forskjellig fra sted til sted?
Spennende blir det nok uansett

Psst, jeg mottar fortsatt tips om tavernaer osv i både Vathi og resten av Sifnos Vi MÅ jo en tur til Kastro, og det skal visst være en matfestival i Apolonnia også, dessuten ser det koselig ut på bilder fra Artemonas. Så, er det noe annet vi ikke må gå glipp av på Sifnos? Takker for alle innspill
Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 22:30
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Tenker at kvelds/nattpanagyrien er mest stemningsfull.. mørkt og med lys i trærne... og vinen smaker bedre om kvelden og natta enn på dagen
Det var musikk og dans til etter at solen gikk opp..
Men en panagyri på dagen er også sikkert fint å få med seg!

Milos var jeg på i sommer... Sifnos ønsker jeg meg til neste år... men må en tur til Ikaria også

God tur!
Svara med citat
Gammal 2012-08-12, 23:22

Takk for det, Ia Ja, håper å få oppleve dette på kveld/natt med riktig stemning
Ønsker deg også god tur til Ikaria. Der har jeg ikke vært (bortsett fra en "mellomlanding" til og fra Fourni, som JEG snart må tilbake til Men først er det Sifnos og Milos som står på tapetet. Alltid like spennende med nye øyer.
Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 00:39
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

Milos var en flott øy, men savnet gangavstand til bra strand (bodde i Adamas) så tror ikke jeg drar tilbake... måtte i tilfelle være for et par dager med kajakk... anbefales !
bussen til stranda gikk ikke før 11.30 , litt i seneste laget for meg
Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 22:25

Tilgjengelighet til stranda blir ikke noe problem for oss på Milos heller. Vi skal bo på Flora's Rooms i Pollonnia, 5 meter fra stranda Skjønner ikke hvorfor "alle" vil bo i Adamas, syns ikke den byen ser særlig innbydende ut. Ellers skal vi farte rundt og se de koselige fiskerlandsbyene og strendene rundt omkring. Da blir det ekstra godt å ha en liten oase som Floras som base
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09.