Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Mat & Dryck

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-08-11, 20:46
Faestis Faestis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Okra

Jag kokade ihop en tomatsås och la ner okran i den och det fick koka i ca 15-17 min. Hm.. Nja.... Inget GOTT resultat precis Ätbart men mer att önska!!!...
Jag försökte efterlikna det jag tycker mig ha analyserat fram ur de måltider vi haft i Grekland där okra serverats.. Men - nja..
Utgångspunkten kändes fel - okran är köpt i en Asiat butik i Huvudstaden och de var mycket större - längre än de vi fått serverade i Grekland. De kändes mer "träiga" och som att de fått växa till sig mer än som jag är van vid att se dem i Grekland.

Jag kan inget om okra.. Hur växer denna gröna sak t.e.x? är den lätt odlad?? Vanligt förekommande i Grekland??

Monica - blandat i katt mat?? Hm.. Som jag tolkar dig ses okra mer som lite utfyllnad i en maträtt (och t.o.m i kattmat.... hm..) och som lite bindningsmedel för såser vattniga såser??
Jag tycker ett fat okra i tomatsås alltid har varit ett gott - grönt tillskott till alla andar rätter på mese bordet i Grekland! Men godare än det jag lyckades koka ihop i dag brukar det allt smaka!! Men jag ger icke upp

//Faestis
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.