![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, kantänka vi hinner råkas. Vi anländer Samos vid lunchtid den 10 September för att på kvällen dagen efter ta oss till Vathy för att äntra kvällsfärjan till Fourni. Vi stannar hos Eva på Pension Sunshine natten mellan den 10 och 11 Sept.
Arne och Birgitta Senast redigerad av Arne den 2012-08-02 klockan 17:42. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kommer till Samos från Fourni den 5:e eller 6:e och har då tänkt oss att bo i Phytagorion tills vi åker hem den 11:e. Vi kommer inte att boka boende i förväg men Pension Sunshine är ett hett alternativ om det finns rum. Vi får se hur det går för oss.
// KR |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker att det här med försäkringar är en djungel och ibland kan jag bli rent ut sagt förvirrad över alla regler och allt man ska tänka på. Kanon att lära sig mer här på forumet, men tråkigt givetvis för alla de som blir drabbade. Men man vet ju aldrig i förväg...Det är inte så lätt att hålla huvudet kallt när det händer något akut.
Så skönt att höra Arne att allt ordnat sig till det bästa och att ni har en ny resa att se fram emot! En fråga till dig är om ni enbart har den "vanlig" reseförsäkringen som ingår i hemförsäkring eller om ni har tecknat det som heter resklar också? Den är, vad jag förstått, ganska förmånlig om man reser mycket. Ha en skön tripp nu i september! ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Min mammas man fick en hjärtinfarkt när dom var på Cypern. Två dagar senare låg det två biljetter, en till mej och en till min bror, på Landvetter. Businessclass med byte i Amsterdam.
Allt bara funkade, mellan Folksam och SOS international i Köpenhamn. En vecka senare när min bror o jag skulle åka hem, fick även mamma o hennes man åka hem med ambulansflyg. Inget att klaga på där alls... |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har bara haft reseförsäkringen inkluderad i hemförsäkringen i Folksam. Och dom har även hjälpt oss vid färjekatastrofen utanför Paros år 2000. Då fick vi även full kompensation. Men, kanhända, det kan bero på att vi har alla våra försäkringar i Folksam sedan +26 år tillbaka. Vad vet jag?
När vi skulle boka vår septemberresa om en dryg månad med Norwegian funderade vi att ta deras försäkring. Det föll på att det stod att man inte ska ha en kronisk sjukdom och det verkar jag ha fått. Vi har även funderat på att ta någon "året-runt" reseförsäkring, men det har aldrig blivit av. Vi har ju alltid varit friska,,,,,. På något sätt litar vi på Folksam. Nu känner jag verkligen "go for throttle up" som Arne brukar säga. Jag känner verkligen för att ÄNTLIGEN komma tillbaks till Fourni, vår älsklings-ö! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Vanligtvis ingår inte avbeställningsskydd i reseförsäkringen via hemförsäkringen men jag har ett tillägg i min som inkluderar även detta. Betalas resan med kort finns det ofta avbeställningsskydd men det bör man kolla med sin bank.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
I Folksams hemförsäkring kan man lösa ett tillägg, Resklar. Pris 28/mån om 2 pers finns i hushållet. Detta gäller villa/radhus. Då ingår bl.a. följande: Ersättningsresa Om du eller medförsäkrad medresenär skulle bli sjuk eller skadad på resan kan du ha rätt att få en... Visa hela texten Avbeställningsskydd Du kan få ersättning för de kostnader som inte återbetalas av reseföretaget om du måste avbeställa... Visa hela texten Självriskreducering hyrbil Självriskreducering hyrbil gäller vid ersättningsbar skada på bil som är hyrd utomlands. Högsta ersättning är 10 000 kronor vid max två skadetillfällen per försäkringsår. Det finns flera tillägg. Vi har de senaste åren gjort interkontinentalresor ca 1g/år. I januari ger jag mig av till Centralamerika på en månad och till våren blir det en ny Afrikaresa. Känns bra att ha sådant extraskydd när man skall ut. Priset tycker jag är överkomligt. /pawik |
|
||||
|
||||
![]()
Utmärkt information Pawik! Vi tillskrev just nyss Folksam via deras webbsida att beställa Resklar som komplettering till vår villahemförsäkring. 28 Kr/månaden för denna heltäckande försäkring är ett bra pris. (2 pers)
Arne och Hustrun |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Notera att man via deras hemsida inför varje resa kan skriva ut en sida med vanlig försäkringsinfo. Vilken tidsperiod man reser. Vilka personer som reser. Dvs lik den sida man får med Folksams hemförsäkring vid fakturan. Har man kommit med i p-gänget ![]() ![]() ![]() på en sådan här försäkring. Det finns mycket bra info på Kalimera!! /pawik Senast redigerad av pawik den 2012-08-04 klockan 16:16. Anledning: tillägg: |
|
||||
|
||||
![]()
Så bra information pawik
![]() ![]() Riitta ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|