![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Låter lovande. Då tror jag vi lägger upp strategin sålunda:
Om det går nån buss uppåt under dagen tar vi den. Om det inte gör det så testar vi att lifta nån timme eller två. Och funkar inte det heller, så får det bli taxi. Känns f.ö. skönt att vi inte behöver stressa upp till nån kvällsbåt från Kymi. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har också liftat en hel del i Grekland,både utan och med bagage. Det har aldrig varit svårt att få lift även om det ibland bara blir en kort delsträcka.
Det som är spännande med att lifta är att du kommer i kontakt med människor du normalt sett aldrig skulle pratat med. Har haft många roliga samtal i bilar. Tycker att ni ska chansa på lift. Både billigare och roligare! Anki |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, här blir man ju bara mer och mer sporrat att testa tummen även i Grekland. Tack för det!
|
|
|||
|
|||
![]()
Det er mit indtryk at grækerne tillægger "tummen" en ganske anden betydning. Så bliv ikke overrasket, om du ikke får en lift.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag ska försöka att vara tydlig med vad jag vill, så att det inte kommer att missförstås...
|
|
|||
|
|||
![]()
Som framgår av mitt resebrev så behövde vi aldrig tillgripa tummen. Det gick en buss från Karystos (13:45, vill jag minnas, från en "busstation" det inte var helt lätt att hitta till) till Aleveri. Där fick vi sen vänta en dryg timme innan bussen till Kymi Port. Tror det var den som går ända från Aten. Den körde i alla fall ut på kajen i Kymi Port och stannade c:a fem meter från färjan, som avgick mot Skyros bara någon halvtimme senare. Nu tog vi ju iåförsej inte den färjan, då vi inte ville komma fram sent på kvällen utan bokat boende, utan stannade en natt i Kymi Port. Men det hade alltså funkat att komma till Skyros samma dag.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|