![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
............ och eftersom jag var tvungen att ha tag i lite euro här hemma i Sverige så fick Forex bli alternativet. Där var säljkursen 8,9372 idag kl 16.35.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, tack och lov så är vi inte med i det vansinnesprojektet utan har kvar vår valuta. Men barnbarnen ska ut och resa och eftersom de är ganska unga så tycker de att det är spännande att få lite "konstiga" pengar av Farmor,Farfar/Mormor,Morfar. Då kan det inte hjälpas att man bjuder Forex på några kronor också. Övriga banker står ju inte precis i kö här hemma för att få sälja utländsk valuta.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men tack ändå för tipset, Janérik! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I Örebro finns det fullt med Euro i bankomaterna
![]() En annan liten fråga som jag har tänkt på är följande, vilken valuta skall man välja t ex på flygplatserna när man handlar i taxfreen med kort. Man får frågan på kortterminalen om man vill betala i svensk valuta eller i lokal valuta? Vilken är mest förmånligast för mig som kund? Anna |
|
||||
|
||||
![]()
Betala alltid i lokal valuta, då är det din banks växelkurs, annars kan du råka ut för en väldigt dålig kurs.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tog ut pengar idag på Kreta och med bankens påslag och allt betalade jag 8,62 kr/euro :-)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men det är väl bra!? Tänk vilket plus det blir i reskassan på slutet...! ![]() /Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Och så rika vi kommer känna oss!
![]() Jag minns för några år sedan då euron kostade nästan 12 €, även då räknade jag med 1 € som 10 SEK. Nu tar jag igen det jag förlorade då. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tack Gunnar då vet jag
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag köpte film idag på Play.com och SEB debiterade 8,41 enligt kontoutdraget. Hoppas den går ner till 8,10 SEK.
//Ulf |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har sedan många år tillbaka haft en dagsbudget på ca: 100 euro/dag för bostad, mat & mm. För ett par års sedan bet vi ca:11.50 för euron = 1150:-/dag !
Idag blir det med "lite" prispåslag ca: 8.50 X 100 = 850-900:- euro/dag ! Nästan 2-300:- billigare/dag ! De e skillnad de !!! |
|
|||
|
|||
![]()
Det er det, men har man brukt tilsvarende mindre penger denne gangen som euroen er så mye billigere eller bare brukt tilsvarende flere euro?
|
|
||||
|
||||
![]()
Har många funderingar nu om man skulle växla nu . SEB skulle visst va smartast att ta ut pengar på. Just bankomaten för gå in på banken blev dyrare.
Någon som vet samt kan detta bättre? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Varför skulle SEB vara smartast? Billigast är väl fortfarande ICAbanken?
Om nu kursen fortsätter falla som den gjort senaste tiden så finns det ingen anledning att inte ta ut pengarna på plats. |
|
||||
|
||||
![]()
I går tog vi en tripp in till Cityterminalen här i Stockholm, där flygbussar och andra bussbolag tar emot och slussar ut folk och fä.
Ett av de få ställen som tillåter oss att ta ut eurovaluta via bankomater i innerstan. Lite knappande gav vid handen att Danske Bank tog 9,0087 för en Euro, där Handelsbanken, trettio meter längre bort, endast tog 8,8913. Köper man 500 Euro hos Handelsbanken, så "tjänar" man således 60 svenska kronor. En fis i rymden, i och för sig, men varför ska jag ge giriga, dumma daner sextio kronor för ingenting. De slantarna bör hellre investeras i tre kylda drycker på Akteion i Pothea en klar och vacker dag... Så får det bli. Danske Bank? Ikke...! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|