Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Korfu

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-12, 23:10
lexias avatar
lexia lexia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Korfu Agios Georgios

Hej jag var på Korfu förra sommaren då bodde vi i Agios Giordos så tyvärr kan jag inget berätta om Agios georgios men Corfu town är väl värd ett besök en mycket vacker stad , många trevliga uteserveringar, och resturanger plus att korfu är en mycket grön och vacker ö så hoppas ni får en trevlig resa och njuter av veckan.
Svara med citat
Gammal 2012-07-19, 21:52
Marsta Marsta är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012

Hoppas att ni får en riktigt härlig vecka på Korfu. Den västra sidan av ön är jättevacker. Jag var i Agios Gordios med mina tre barn (10, 5 och 1) i våras och det var verkligen ett riktigt trevligt ställe. Jag kan definifivt tänka mig att åka tillbaka dit. Vi var aldrig dit ni ska men så illa kan det nog inte vara, min erfarenhet av Korfu är bara positiv. Att åka in till Korfu stad kan vara riktigt mysigt men med barnen kan ni ju bara inte missa den största attraktionen av dem alla, aqualand! Ett av Europas största vattenland med mängder av kanor och pooler. Ett paradis för alla barn som gillar vatten. Det ligger strax väster om Korfu stad och är lätt att nå med både buss och bil. De flesta researrangörer har resor dit men det kan vara bra att kolla runt lite för priset skiljer en del. Naturligtvis är det "turistigt" och med ompa ompa musik ur högtalare och uselt snabbmatskäk men vad gör det.
Svara med citat
Gammal 2012-07-23, 19:14
sahars avatar
sahar sahar är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag kom hem från Agios Georgios för ett par veckor sedan, stranden var kanon och vädret likaså men det fanns inte så mycket mer. Vi åkte på en utflykt till Korfu stad och strosade runt där, det tar ca en timme att ta sig till stan med buss. På kvällen fylls torget av gamla och unga, greker och turister och det är så underbart mysigt. Det finns mycket att se i Korfu stad. Vi tog också en utflykt till Aqua park, helt ok vattenpark, missa inte att smaka de goda glassarna där, mums. Åk till Moraitika någon dag om ni vill ha omväxling, det verkade vara lite mer liv där, tar kanske max 40 min. att åka dit. Det blir säkert jätte trevligt och en vecka är lagom för att sola, bada och ta ett par utflykter Ha en trevlig resa!
Svara med citat
Gammal 2012-07-27, 04:09
MalinThonyNova MalinThonyNova är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Ja, Korfu stad hade vi också tänkt besöka. Har hört att det ska vara en mycket vacker stad. Tror vi skippar aqualand då vi har några vattenrutschkanor på hotellet. Längtar som in i bomben tills det är dags nu
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:26.