Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-04, 22:53
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: tappad plomb och flygförsening ...

Eva! Jag tror att det är många som blandar ihop Platanía och Platanés. Den förstnämnda ligger utanför Chania, den andra utanför Rethymnon.
Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 13:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Eva! Jag tror att det är många som blandar ihop Platanía och Platanés. Den förstnämnda ligger utanför Chania, den andra utanför Rethymnon.
Ja även jag trots att jag varit på båda ställena och min dotter har bott och arbetat i Rethymnon som jag förövrigt besökt många gånger.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 14:42
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Stämningen på Kreta/Platanés var alldeles utmärkt! Någon greklandskris märkte vi inte mycket av.
Fint att höra, Sjöborren! Jag tror det har stor betydelse vilka uttalanden som kommer från oss resenärer när vi har besökt Grekland i år. Viktigt att få positiv respons från turisterna när de kommit hem, viktigare än när någon från turistbranschen försöker "lugna" med besked om att vi kan bara komma, allt är som vanligt.
Jag tror också att jag läst om positiva intryck från Janérik och Riitta, tack för det också!

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Finns det fler här som har tandvårdsavtal (försäkring) och vet vad som händer om man skulle behöva uppsöka tandläkare akut under semestern? Kan man få ut kostnaden i efterhand hemma då tro? Någon som vet...?
Detta kan ju vara bra att veta.
Finns det ingen som vet något om hur det är i Sverige?
Jag kan berätta att när jag behövde akut tandbehandling på Kreta för ett antal år sedan fick jag kontakt med en mycket duktig tandläkare i Platanias, där jag fick tid samma dag (eller var det kanske dagen efter?) och fick sedan refunderat mina utgifter genom den "allmänna sjukförsäkringen" som alla har här i Danmark.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:40.