Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-18, 08:44
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Köpa/hyra lägenhet på Naxos?

Mouche jag tror inte att du ska förvänta dig några säkra vetenskapliga fakta i Aftonbladets undersökningar relaterat till vad den svenska befolkningen tycker. Förövrigt har en stor del svenskar aldrig besökt Grekland och vad blir då svaret på en sån fråga i dessa tider.

Jag tycker att det låter utomordentligt klokt at provbo ett tag innan man bestämmer sig för att köpa en fastighet som ändå är en ganska stor investering för de flesta av oss. Glöm inte bort att vi svenskar har betydligt lägre inkomst och pensioner än vad ni norrmän har. Många som går i pension om ett antal år kommer inte att få mer än 40 % av vad de tjänar idag vilket kan vara en förklaring till att vi upplevs som försiktiga.

Eva
Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 09:59
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Ja, jeg er klar over at lønninger i Sverige ligger rundt 20% under tilsvarende norske lønninger (omregnet til lik valuta), men at svenske pensjoner er vesentlig annerledes enn de norske er jeg mere usikker på om er helt riktig.

Hva angår Aftonbladets troverdighet har jeg ingen meninger, men nettop derfor viste jeg til hva en kjent svensk blogger skriver.

Fortsatt litt spent på kommentarer med hensyn til eiendomspriser i Hellas versus Sverige (og Norge), og hva man kan forvente å få for pengene. SKal man få en leilighet på 50 kvadratmeter til 4000 euro så tror jeg man må til steder hvor ingen av oss vil vurdere å bo?
Svara med citat
Gammal 2012-05-18, 10:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det måste väl vara extra svårt att veta vad som händer med grekiska fastighetspriser, som jag förövrigt inte vet mycket om, nu när det är kris i landet och många kommer att tvingas flytta till andra länder för att få ett arbete.

För en tid sedan var en fastighet till salu i den sk olivlunden som några svenskar byggt upp. Bekanta till mig var lite intresserade men det blev inte av. Om jag minns rätt var priset högt men det verkade vara en mycket fin och gedigen fastighet.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:27.