![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag har aldrig fått frågan om jag vill betala XX-euro med kvitto eller X-euro utan kvitto, hade jag fått frågan och valt kvittolöst alternativ, då hade jag kunnat känna mig delaktigt i systemet. Kvitto i alla ära, men vad spelar de för roll så länge inkomsterna inte redovisas? Jag menade med mitt inlägg absolut inte att de som väljer att resa skall känna sig omoraliska, och det tror jag att du Lissi förstår. Citat:
Citat:
Vad jag egentligen hade i tanke när jag skrev (vilket jag inte klart uttryckte) var uttalandet från kommunistpartiets ledare "Ge oss mer bidrag, annars betalar vi inte" Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att EU kräver motprestationer från landet innan mer medel släpps till. Och visst känner jag med gräsrotsfolket som alltid är de som får det tuffast när det skall stramas åt. Men ovanstående uttalande kommer ju från en som påstår sig vara kapabel att styra landet, det oroar mig. Själv avvaktar jag och ser vad som sker den närmsta tiden efter den 17 juni, eftersom jag inte har bokat än, så känner jag att jag lika gärna kan vänta. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Dette e r en spesiell situasjon. Men roter det seg til, kan jeg alltids tåle å tape pengene som er betalt, så reise et annet sted. Andre er kanskje ikke like heldige. Selv om jeg g j e r n e vil til Hellas, finnes der selvsagt mange gode og spennende alternativer. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Endelig noen gode nyheter - og Merkel har skjønt det "alle andre" har skjønt lenge: Ja, innsparinger må til, men det nytter ikke uten å samtidig stimulere til vekst:
http://www.aftenbladet.no/meninger/l...l#.T7npwu36Tio |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() //Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Och för mig är det inga problem att handla med den gamla valutan - ett av de större bekymret i det fallet är väl snarare att flera av de svenska bankerna mer eller mindre slutat med kontanter - men det är ju en annan historia, det mesta löser sig...
38 dagar kvar till resa nr 1 till Kreta i år ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bara att hoppas nu att allt går som det ska i hegen! Spanien är ju på väg att styra upp skeppet så då ska väl Grekland klara av det med.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|