![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min man har laddat ner ett program för ca 900 kronor till sin iPhone.. det är den gps:en vi använder.
Bilfirman vi hyr från är internationell och säker. Har hyrt via den minst 10 ggr. Om det inte funkar så får man bara göra reklamation i sådana fall. Vi har redan bokat bilen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och, så printar vi ut färdbeskrivning som vi plugga in + har karta (som man får stanna o lysa på med ficklampa ifall man kör fel!)
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det låter som ni har garderat er
![]() Ha en härlig tur till Kreta! Vi åker dit för femte gången i september ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Testa först med data roaming avstängd. |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, vi har testat redan på Sicilien. Det går inte via 3G alls nämligen utan via satelliter och kartorna laddar man ner som sparad data! :-)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Appen heter Navigon.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har en "riktig" GPS med karta framtagen i Grekland samt en navigator TOM TOM med separat köpt Greklandskarta, sen Blackberry GPS. Allt uppdaterat med senaste kartorna.
Ibland när vi åker så ger det oss mycket fin information spec. i de större städerna. Men ibland får vi vända. Att åka på natten till ett okänt resmål och lita på GPS rekomenderar jag ej. Men att printa ut en karta från Google går bra, Googel är hyfsat uppdaterat på Kreta. Min rekomendation när jag läst denna länk kvarstår. Njut i en taxi. Olle ps. I dag gjorde vi en vandring som jag vet är 3.4 km före kaffepaus. Det var en i gruppen som hade "telefon GPS" han hade gått 4,7km. |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Tack för alla tips. Vi föredrar att köra själva inom lagens gränser än att boka taxi
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Bara att köra, när vi var på kreta så åkte vi i mörkret varje kväll utan problem, bekymren är inte mörkret i sig utan alla dåliga bilförare på den ön. Ta det varligt för större samling knäppskallar på vägarna har vi aldrig sett, och då är vägnätet på kreta riktigt bra med många breda fina sträckor. Den gps vi använde funkade mycket bra, endast ett fel på en vecka med många mil körda, tror nog dom alla märken är uppdaterade på en så stor ö.
|
|
||||
|
||||
![]()
Inga problem att köra på Kreta...vi har aldrig haft gps, det duger bra med karta eller ett bra lokalsinne
![]() ![]() Malin |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|