![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej
![]() Falasarna beach är värt ett besök, bara att följa kusten, bra väg. Balos är oxå fint, men dit går det båt från Kissamos, nära ert boende. Underbar strand, kolla bilder på google. Åker nog dit i sommar själv. Palle |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tyckte Elafonissi var en strand som var värd ett besök, vi var där vid den tiden för några år sedan och det var varmt och skönt.Barnen tyckte det var fint eftersom det är så långgrunt till skillnad mot norra kuststräckan där det blir djupt ganska fort. Där fanns också ställen att äta på.
Sassa |
|
||||
|
||||
![]()
Klart ni skall göra en tur till Elafonissi- ännu bättre tidigt på säsongen! Långgrunt och lämpligt för barnen. Det brukar vara ganska fullt där högsäsong.. En sak som jag fick se när jag övernattade i sovsäck ute på själva ön var något fantastiskt; när mörkret fallit och bara stjärnorna och månen lyser upp finns det ytterligare en "ljuskälla"! Nere i vattnet där den rosa sanden finns verkar det finnas något mer.. Jag frågade och någon pratade om svavelkis (?) eller nå´t annat ämne.. När man doppar fötterna på natten och låter sanden virvla runt uppkommer miljoner små glimmande, lysande punkter! Det var bland det vackraste jag sett! Någon som sett det? Någon som vet vilket ämne det kan vara?
Till Falassarna är resan något kortare, oftast härliga vågor och hur skönt vatten som helst! Min favoritstrand på Kreta. Ni kommer att få det jättemysigt på Kreta! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi säger "Mareld" men det var det inte...Har sett det på Rhodos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack alla för info om Elafonissi. Det bli definitivt en tur dit. Dottern (7 år) som är priscesstokig kommer garanterat gilla den rosa sanden
![]() /om tre veckor är vi där ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[Till Falassarna är resan något kortare, oftast härliga vågor och hur skönt vatten som helst! Min favoritstrand på Kreta. Ni kommer att få det jättemysigt på Kreta!
![]() Hei. Jeg har ikke vært på Elafonissi, men på Falassarna. Vi var der i mai, og det var lite folk, så vi hadde det mye for oss selv. Her er det jo også rosa sand, og en kortere reise enn til Elafonissi, ja. Dette betyr endel for oss som kjører scooter. Nydelig sted. Vennlig hilsen Pelagia |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|