![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Det fixar ni säkert!
Försäkra er om att biluthyrningsfirman inte har packat ihop för kvällen bara... Senast hann vi med nöd och näppe få tag på uthyrarna av våra förbokade bilar innan de stängde för kvällen. Vi körde f.ö. utan problem till Falassarna i mörker. Kikhs vägbeskrivning är alldeles utmärkt. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har planerat hyra via Economy Car Rentals, som vi mestadels använder oss av (flera ggr per år). Har aldrig varit på Kreta så jag vet inte hur noggranna man är där,men vid övriga destinationer så väntar de på alla passagerare som har förbokat bil. Det går att boka efter kl.0:00 och dygnet runt via deras hemsida.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hei!
Ser ut som de har gunstige priser hos Economy Rentals. Vil tro at du får bilen utlevert fra en parkeringsplass ca 500 meter fra terminalen og at du ringer dit og blir hentet av deres lille buss. Har hentet bil/parkert der selv og det fungerer meget bra. Flyplassen i Chania er liten og oversiktlig så dette går helt sikkert greit. Drar selv nedover til Kreta neste lørdag! ![]() God tur/ferie! |
|
||||
|
||||
![]()
Tack! :-) Kanske vi kör förbi er och tutar?
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag brukar ställa uthyraren bredvid bilen sen ta ett kort på honom och bilen som säkerhet.
Ej hos min hyrfirma på Kreta eftersom vi har fint samarbete men med okända uthyrare. Olle |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
För att slippa ev oklarheter som jag vid olika tillfällen råkat ut för. Men nu börjar ju alla uthyrare ha full försäkring så kanske det är onödigt. Men om det finns en självrisk i försäkringen så kan det vara nödvändigt/bra att ha.
Jag gjör detta baserat på gammal dålig erfarenhet. Olle |
|
||||
|
||||
![]()
Det var enkelt att ta sig från Chania till Agia Marina! Inga problem med det. Tyvärr var inte bilen i toppskick som de annars brukat vara då vi hyrt via Economiccarrentals -de har olika underleverantörer och nu var det Alamo. Men, den höll ihop... Jag var inte med då min man hämtade ut bilen, men hade jag varit med så skulle jag ha påpekat att vi fick en bil under den prisklass vi hyrt. Så någon viss fördel med att välja bil på plats finns säkert. Trafiken var lugnare på Kreta än i Kalabrien eller Sicilien. Man kör inte så fort och inget tutande!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|