Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-11-26, 17:43
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hur är Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av samosun
har kollat runt lite.. och fastnat för Parga.
skulle vara kul att veta lite mera hur det är där..
hur är nattlivet, folklivet.. ?
mycket eller lite turister?
saker man kan göra runtomkring..
hur är stranden?

/Annika
Oj oj oj, jag har skrivit så mycket i detta ämnet förut så jag känner mig nästan trött på mig själv .
Men eftersom jag är en stor Parga-fan kan jag bara inte låta bli I Parga har befolkningen nästan uteslutande sin utkomst av turismen, det har satt sin prägel på gott och ont. Men "stan" har en genuin kärna av gränder o prång med gammal bebyggelse som ändå ger en hög mysfaktor. Härliga olivlundar att strosa i, bra med mindre vandringsmöjligheter i de vackra omgivningarna. I början av säsongen då jag varit där är natt o folklivet lugnt (Maj-juni). Det lär gå hetare till i augusti har jag hört men det har jag inte sett med egna ögon. Det finns gott om utflyktsmål runt ikring i det vackra landskapet, o ett stort antal mindre eller större stränder ni når med moppe eller bil både norrut o söderut, oxå öarna Paxos o antipaxos dit det går båtar dagligen. Hur är stranden ? Vet inte vilken strand ni menar, men att bara ligga o slöa o slappa på duger krioneri-stranden i stan bra till tycker jag, lite mer av naturstrand i Lichnos, men min favorit av stränderna i Pargas närhet är ändå Sarakiniko.

Läs mer under alla andra ämnen o inlägg om Parga om ni orkar

Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:43.