![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Jaa jag ser att länken "Dött".
den klarar bara max 500 samtidiga personer som handlar tror jag. Nej detta var ett skoj.. återkommer när den är igång det jobbas mycket på detta nu. Men grekland behöver hjälp även i morgon. Länken fungerade tidigare i dag. Återkommer Olle |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Imorgon åker jag ner till Agios Nektarios-kyrkan/klostret i Nea Chora (min tidigare hemort) och avlämnar två STORA lådor avlagda kläder, skor och mjukisdjur till de omhändertagna flickorna som bor där. Tipset om det klostret fick jag på Galen i Grekland, och jag ska tillägga att jag besökt kyrkan mer än en gång utan att känna till deras verksamhet. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Toppen jobbat
detta är den typ av insatser som känns äkta. Känn dig nöjd med dig själv det är stort att kunna göra något för andra och samtidigt känna det som helt givet. Olle |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag är nöjd med att ha fått mer plats i garderoben och under sängen, känner mig lättad för att kravet att "sy om och ändra" är borta och förvånad och lite ilsken över att jag inte kände till verksamheten tidigare. Till mitt försvar ska jag hålla att jag jobbar 190% sommartid och på vintrarna går jag inte ut av sparskäl. om jag hade ekonomisk möjlighet skulle jag sätta mig och sy till de små barnen och köpa mat till de som behöver den. Tro mig, efter alla dessa år i Chania så vet jag när någon proffstigger och när någon behöver hjälp. En proffstiggare säljer ALDRIG ex näsdukar. //Kikh |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
/marie |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De barn du sett ar proffstiggare och Romer. Foraldrarna saljer ofta pa marknaderna i omradet, eller aker runt i de overbelastade sma lastbilarna med megafoner ni hor och saljer frukt, solstolar och diverse prylar. Jag ger aldrig nagot till dem. //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Med tanke på ovanstående inlägg vill jag bara skicka med lite information om hur svårt romer kan ha det i Grekland. http://www.europarl.europa.eu/sides/...DOC+XML+V0//SV
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //maji ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|