![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Hej lugnagatan
Här runt vår hemby utanför Rethymnon så är ej apelsinerna lika söta i år som tidigare. Jag vet ej men troligen så är det solbrist. Var nu på morgon ute på en promenad och smakade på apelsiner från träd och dom var nästan sura!! Chania apelsinerna brukar ju vara mycket söta och goda så jag får nog köpa och smaka. Detta kanske gäller på flera ställen än bara Rethymnon att apelsinerna ej mognat som vanligt? Detta gäller även mandariner tycker jag. Olle |
|
|
||||
|
||||
|
Mina grekiska vänner bosatta på fastlandet säger att det varit den värsta vintern på åratal även ur vädersynpunkt. Lite sol, regningt och kallt. Normalt blommar väl mandelträden i februari åtminstone på Kreta är det så i år?
Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Vi var ur och gick fr Kalamaki till Stalos och passerade apelsinodlingar där vi vart erbjudna apelsiner .söta navelapelsiner m tjockt skal ,tyvärr kunde vi inte ta så många ,tunga,så visst har vi söta o goda apelsiner här ,Välkommen.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mandelträden blommar.
Gunilla |
|
|
|||
|
|||
|
Kjøpte fem kilo appelsiner med tjukt skall i Almyrida for noen dager siden og de var i allefall søte og gode. Økologisk odlat av en gresk historielærer!
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|