![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ditt svar, Arne! Då lutar det nog åt att vi tar en övernattning i Pireus o åker med morgonfärjan dagen efter...Vi anländer till Aten vid lunchtid o har då gott om tid att ta oss till Pireus o ordna båtbiljetter o dyl. Känns trevligare att komma till Naxos på dagtid också...
Mvh Tony |
|
||||
|
||||
![]()
Det är lika trevligt att komma fram på kvällen, och absolut mycket bättre än att stanna en natt i Pireus som är allt annat än trevligt. Tycker jag. Dessutom slipper ni en dyr övernattning i Pireus om ni åker till Naxos samma dag. Jag skulle aldrig valt att stanna i Pireus.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ditt svar, admin!
Om vi väljer att åka med kvällsfärjan på ankomstdagen så anländer vi till Naxos på nattkröken...Då bör vi kanske ha bokat boende i förväg? Har du nåt tips på trevligt boende vid Anna-stranden? Ja, fördelen är ju att vi slipper en övernattning i Pireus... Mvh Tony |
|
||||
|
||||
![]()
Ni kommer fram till Naxos mellan 22.45 och 23.35. Det står rumsuthyrare och väntar även så sent, fast inte lika många som under dagtid. Jag har inte personliga tips att ge, jag har aldrig bott i Agia Anna. Jag bor alltid i Naxos stad, eller i Agios Prokopios.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med alla som rekommenderar att ta kvällsbåten från Pireus till Naxos. Vi brukar lyxa till det med business class (eller vad det nu heter) på BSF när vi tar kvällsbåten. Det är väl värd pengarna. Får AC och sköna soffor att sträcka ut oss på. Och kan beställa nåt att äta och dricka direkt från soffan. Skönt efter en alltför tidig morgon från Arlanda... Men det är klart, ungdomar kanske vill ligga ute på däck...
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|