![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kan det vara typ köttfärslimpa med kokt ägg som man lägger i ? Åh grekisk mat är bara så gott .Det var många som gick över till grekisk mat efter jul. Själv åt vi bara grekisk mat en julafton för några år sen . Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev jag alldeles hungrig
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jättegott ser det ut. Har inte ätit det hos Julia men på andra ställen i Grekland dock länge sen. All Julias mat är fantastisk.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi. |
|
||||
|
||||
![]()
Bokat, ja
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh tack så mycket Janne! Detta måste vi absolut prova att laga med det snaraste...
![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lite sent nu på kvällen men i morgon ska jag försöka mig på Rollo a lá Julia . Står Rollo för något särskilt eller ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Det betyder "rulle", alltså köttfärsrulle, eller köttfärslimpa som vi säger.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Håller faktiskt på med " rulle " nu ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ska äta grekisk mat från måndag och några månader framåt!
![]() ![]() ![]() Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Just nu ligger Rollo a lá Julia i ugnen och bara väntar på oss ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Berätta gärna vad du tyckte Monica. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad är det för spännande du lagt på äggen?
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är bara gul paprika som flöt upp , äggen drunknade i citron/ senap som öste över.
![]() Båten höll på att kantra . Rolig rätt att göra samt den liknade faktiskt en båt som åkte in . Lika god dagen efter , perfekt ta med på jobb . Vi kommer laga grekisk köttfärsrulle nu , senaps/ citronskyn var så underbart gott över . Väldigt mättande och vacker . Men tog bara en citron och cirka 1 msk vanlig sötstark senap . Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, ja det alltså en annan variant av rulle. När jag läste receptet så läste jag det som att äggen skall vara inbakade i köttfärsen.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()