![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
När våra barn för ett 10-15 år sedan bodde i London, tog vi en försäkring hos IF (Skandia på den tiden). Tror den hette "Young people travelling abroad" eller något i den stilen.
Kan nämna att ett kusin barn till mig var i Afrika, och försäkringen gick ut ett par dagar innan hemresan och man glömde att förnya den. Hon blev påkörd av en bil och blev liggande på sjukhus där i flera veckor. Detta kostade mycket pengar. Tobbe |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det er skrekk og gru om noe alvorlig skjer uten at forsikringen er i orden. For meg ble det 'løp og kjøp' for mange tusen kroner når de nesten voksne barna ble angrepet av utferdstrang. Jeg turde ikke annet. Men tidene forandrer seg... i Norge finnes nå noe som heter x-plore, en forsikring som ifølge en avisomtale 'dekker alt' om man reiser, arbeider eller studerer i utlandet i lengre tid.
Kan hende dette firmaet finnes i Sverige også? Jeg kan jo ikke legge inn lenk her - men etter å ha lest på nettsiden ser det ganske lovende ut. Ingen andre har noe lignende. Men der er en aldersbegrensning ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OK
Om de nu bor och jobbar i London måste man väl på något sätt vara inskriven i det engelska systemet. Då måste man väl också kunna lösa en engelsk försäkring. Det är ju inte längre fråga om en Resa utan man är fast boende även om det kanske rör sig om en kortare tid. Eller är det svartarbete kanske..... ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|