![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Vilken härlig guidning i Prag!!! TACK!
Tänk att det är biljett till borgområdet och gatan där Franz Kafkas hus finns. Det är nytt sen 1993....Oj vad folk där var då vid borgen och i gränden och ficktjuvar hade gyllene tider som överallt i stora städer där många turister promenerar. Nu vaknade verkligen längtan till Prag igen! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen tack lugna gatan!
![]() Hoppas också andra som ska eller har tänkt resa till Prag hittar vad du skrivit. Tack igen och ha det så bra på Kreta! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Då är man tillbaka från Prag. Kan bara instämma med andra här. En härlig stad! Vi hann med de viktigaste sevärdheterna och bara gick och gick. En underbar stad att just gå i. Jag har inte varit så förtjust i stora städer de senaste åren eftersom jag lätt blir stressad av all trafik, larm och mycket folk. Men det var inte något problem med detta i Prag där det fanns så många bilfria områden. Visst var det mycket turister men inte så farligt att det störde. Det fanns så många fina och vackra hus så man fick titta uppåt hela tiden.
![]() Ölet var gott förstås och maten rejäl. Fick en ny favoritdryck också, "Becherovka", lite som Jägermeister men inte så söt med en god pepparkakssmak i slutet. ![]() Men en toppenstad alltså, dit reser jag gärna på nytt! ![]() / Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Vi firar julen i Prag. Hotellet är Ibis Prague Old town , Na porici.
Det är en resa till en mindre grupp. Besöker också i staden Kutna hora. I väntan på en härlig jul med jultorg osv! |
|
|||
|
|||
![]()
Undrar hur brukar vädret vara i Prag december, vad ska man ha på sig, en äkta päls eller en lite tunnar kappa?
Nu är det väl varmt ännu med det hinner bli kallare. |
|
|||
|
|||
![]()
Det måste vara härligt med jul i Prag.....Ha en fin resa. Jag kan tänka mig att en varm jacka är ett måste!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Prag-resan är bakom, vilken härlig stad!
Vi åkte dit den dagen Havels begravning var, planet var där lite senare. Vi gick till slottet på lörgaden i stället för fredag. Dit skall man igen, på våren eller på hösten. Det är lätt att åka med spårvagnar, fastän vi hade en minibuss till förfogane nästan hela tiden. |
|
|||
|
|||
![]()
Vintrarna har blivit varmare for varje ar, men bered er bade pa regn och rusk och kyla. En kraftig vinterrock\ pals, skulle jag rekommendera vid promenaderna.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för uppgifterna o. annat.
Soleil |
|
||||
|
||||
![]()
Jul i Prag låter ju fint! Kan tänka mig att den kan vara en fin stämning där med förhoppningsvis lite snö också. Då kan man ju värma sig med "gluhwein", kommer inte ihåg vad det varma vinet hette på tjeckiska.
![]() Men ta varma kläder med, varma skor också och mössa och hela rubbet! GOD JUL! ![]() / Anne |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|