![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
För många år sen gästade han oss i lilla Höllviken ![]() Det var på 70- talet och han sjöng på vårt Nyckelhål / Dansrotundan. Ett fint ställe som brann ner och nu är där en grön park. Var ju bara en liten flicka på ca 9 år då så jag fick följa med mamma och pappa dit.Har en fin Lp med honom men som är ganska repig. Tänk en sån stor man kom till lilla Höllviken ![]() Har ni sett Demis R ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Nej! Det har jag missat. Kan inte heller hitta min LP :-(
Det måste vara ett varmt minne för dig. Älskar Lefkas, efter 5 besök, men har inga direkta minnen av Demis Roussos där.......mera Melina Mercouri i en skrapig högtalare på ett av eukalyptusträden i hamnen i Vasiliki på 80-talet. Åh......minnen! Sången i klippet med Demis Roussos är ingen favorit, men jag har andra minnen av honom från 70-talet. Pluggade till en tenta i konstvetenskap och lyssnade mycket på "For ever and ever" och "Goodbye my love goodbye" samtidigt. Ser bara skulpturer av Auguste Rodin numera när jag hör dom :-). |
|
|||
|
|||
![]()
Såg en fantastisk konsert med Demis Roussos på Royal Albert Hall i London 1975. Härligt att han kom på tapeten! Har alla hans LP-skivor, som är ofta spelade men i gott skick än idag. En och annan repa, kanske.
|
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|