![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Hej igen.
Har ännu inte hört något, vet bara att EK skickat iväg brev till Rhodos. Gällande ABV vet jag bara att vårt brev är lämnat över till medlemsavdelningen för vidare handläggning. I början fick jag veta att de skulle komma att kräva oss på återstående summa, men vid sista samtalet sas det inget om detta, så jag vet inte. Gällande avtalet så skriver vi inte på någonstans att vi inte har rätt till ångervecka, står visserligen enligt grekiskt lag och när jag frågade vad den sa, fick jag iallafall inte svaret att jag avtalade bort min ångerrätt. Enligt EK så kan man enligt lagen inte avtala bort ångerrätten under några omständigheter. Gällande 1 år så är det ju fortfarande så att man är medlem i ABV även när man bokar återstående veckor via RCI för det står att läsa, Medlemskapet ger medlem utnyttjande rätten till en semesterperiod på 1 vecka på en anläggning anslutna till ABV och ? veckor genom researrangören RCI och att om en medlem inte sköter sig så har ABV rätt att annulera Medlemskapet och alla därtill relaterade exklusiva semesterrättigheter vilka ju måste betyda evt. återstående veckor i avtalet som ska bokas via RCI. Hursom så skulle jag tolka återbetalning av pengarna som en uppsägning av kontraktet och jag hoppas givetvis på att ABV sköter vårt ärende på samma sätt. OM man kan resa när som helst på året, gärna långväga och vara minst 4 personer så är konceptet BRA, men om man inte kan det och endast är 1-2 personer blir det väldigt dyra uppehällen, vilket även ABV erkände när jag tog den diskussionen med dom. Hör av mig igen och meddelar hur det går. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hej på er, här har inget hänt. Mottagningsbeviset fr Kreta lär jag nog aldrig få se. Har Pust fått fr Rodos?? Brevet har i o f sig inte kommit tillb, men det ska väl ligga där ett tag, i väntan på att bli utlöst..
Lustigt med pengarna till Svenberg. Borde bli prejudicerande=återbet t oss andra med! Vi får se hur bankerna agerar, via kortreklamation. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inte fått något mottagningsbevis eftersom jag inte begärde det när jag skickade rek. (visste inte om det) jag vet dock att de fått brevet eftersom de ringde upp mig och frågade varför.
Gällande pengarna så är det enklare att kräva tillbaks om man betalt med kreditkort och inte betalkort enligt Europa konsument för vid kreditkort har man ett bolag som vill ha tillbaks pengarna, med betalkort så är ju pengarna ens egna och därför har man svårare att kräva tillbaks dom, jag betalade givetvis med det sistnämnda ![]() Vi höres igen. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Så var det Pust här igen som inte pustar utan jublar har just varit inne på internet banken och fick se att jag fått pengarna tillbaks från ABV gick betydligt fortare än för många, bugar och tackar för att de tagit sitt förnuft tillfånga, och det ger ju ett seriösare intryck av bolaget om de börjar följa de lagar och förordningar som finns.
Jag är helt övertygad om att de vinner i längden på detta förfarandet och om de sedan lugnar ner sig i sin försäljningsmetod så kanske de till och med får fler kunder. Precis som Svenberg säger jag att konceptet kan vara bra om man kan resa när som helst och vara minst 4 st. Nu hoppas jag att även du Ulrika får höra något positivt snart. Hälsningar från en glad Pust ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Grattis, bra jobbat! Vad var det som hjälpte enligt dig? Kortreklamationen kan väl inte nått dem redan? När skrev ni på? Lite nyfiken, då du skrev att "det mal långsamt"! Men huvudsaken är att man får resultat till slut...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Härligt!!! GRATTIS
![]() Lissi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tack så mycket, det känns som sagt härligt, hade faktiskt räknat bort dessa pengar.
Vi skickade ångerbrev i slutet av juni, de fick det väl i början av Juli och en månad senare återfinns pengarna på kontot. Tror inte att min kortreklamation ännu hunnit " mala " klart för det har jag fått komplettera flera ggr. Jag hoppas och tror att ABV har insett att man vinner i längden av att följa lagen, men vem vet kanske mitt brev till Greklands konsument råd gav något också !! Hursom så är vi väldigt nöjda och hoppas och tror att ABV kommer att återbetala alla som åberopat sin ångerrätt. Hälsningar Pust. ps kommer att hålla koll på hur det går för dig U. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tack för svar! Mina tidsramar är som dina ungefär. Vilka har ni pratat m i tfn? Jag har faktiskt bara talat m min kontaktperson(sitter på Rodos) och fick höra att annullering ej var möjlig. Efter det har jag skött allt skriftligt. Med hjälp av KE och banken oxå.
Men, hoppas hoppas... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|