![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Som du själv konstaterar, och som också är min uppfattning, KAN inte Sverige devalvera nu, men det var ju det ord du valde att använda, och vad som händer vid en svensk devalvering är ju då tämligen egalt. OM Grekland skulle återgå till egen valuta så tror tydligen ingen av oss att de själva kan styra över värderingen eller fast knyta den till omvärlden. Vad som händer med deras lån tror jag är samma oavsett vilken valuta de har, nämligen att de förr eller senare måste avskrivas. Någon fast växelkurs är jag inte anhängare av, oavsett vilket lands valuta vi talar om. Vad gäller räntenivån så passar den förmodligen inte bra någonstans. Men den behöver ju inte med nödvändighet vara avhängig vilken valuta man har. Det kanske finns anledning till vissa "regionala variationer" ![]() Trodde först att vi hade lite olika uppfattning i det här Kimmen. Det är ju alltid kul med lite debatt. Men det verkar som vi är överens i det mesta. Nu tror jag det är bäst att vi i den här tråden släpper "euro-snacket". I annat fall kan det uppfattas som OT. Vi kan kanske höras mera i frågan framöver i en särskild "Euro-tråd". Ha det gott! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fortsätt ni! Det lär åtminstone jag mig något på.
Att en tråd utvecklas kan aldrig vara fel. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() /kimmen |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |