![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Yanna!
Svärmor äter cortison för astma och andra åkommer så såren läker så illa och hon vågar helt enkelt inte....sista månaderna har hon dessutom tacklat av väldigt. Så nu är biljetterna ombokade för 200 kr och jag skulle bli VÄLDIGT sur på mina chefer om de inte beviljar tjänstledigt, särskilt som jag redan frågat en vikarie som kan jobba till mycket billigare penning än min lön, så det blir mao rena förtjänsten för dem... Tyvärr är de oanträffbara fram till 8 resp 15 augusti så jag tar inte ut något i förskott.... Kaffe ska inköpas och en god måltid tillsammans på "Parastratima" (hette det så?) kan ju vara kul om vi ses! Aqua Marina alldeles vid stranden ska vi bo på (Mycket enkelt boende men balkong mot havet) och en kul grej är ju att Claes skulle laga alla frukostar åt svärmor och eftersom jag åker på hennes biljett ser jag i så fall fram emot sköna morgnar ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag kan förstå att hon inte orkar, inte så kul heller i värmen att ha en massa åkommor.
Jag tror din chef säger ja...särskilt som du har en vikarie också. ![]() Ja, Parastratima är ett bra val...och jag vet ett bra val till! Ska bli jättekul! ![]() Aqua Marina ligger precis bredvid Petrino, som är ett gyroshak, ni får det säkert bra där. Din Claes går säkert med på att göra frukost till dig! ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, det blir kul att ses!!
![]() Boendet valdes för att svärmor hade 2 krav....Nära, nära havet och en balkong där hon kunde sitta och njuta av folkliv och havsutsikt....och att flyget gick från Kalmar...det fanns inte mycket kvar att välja på då bokningen gjordes. Just nu är jag sä trött så jag ska BARA vila och ägna mig åt att utforska Rethymnoområdet..Inga "flängaruntutflykter" med hyrd bil heller, för det gjorde vi 2006....Lugna dagar med god mat och vila och bad blir det och möjligen någon dag med buss till Chania...that´s all! ...och visst tar vi gärna en ouzo på Din balkong ![]() Lissi - som känner sig lite uppspelt vid tanken Senast redigerad av Lissi den 2011-07-26 klockan 18:34. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
En bara-vara resa...det låter väldigt skönt.
Det finns ju en del att se i Rethymno också. Fortessan, promenera i Gamla Stan - gärna med en guidebok för att hitta gamla minnesmärken, brunnar, gamla portar, m.m. Det finns böcker med vandringsrutter för Gamla Stan i Rethymno - att bara gå runt med kameran och ta fina bilder är inte heller så tokigt! Eller sitta med en bok i Venetianska hamnen på dagtid...inte så mycket folk där då. Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Snabba beslut, men det blir säkert bra!
|
|
||||
|
||||
![]()
Har för mig att du nu jobbar på förskola Lissi? Då brukar det vara lite svårt att få ledigt i augusti pga. alla inskolningar som börjar då. Vi har nästan blivit "livegna" och får inte utan särskilda skäl ledigt som vi vill denna månad!
![]() Själv ska jag under kommande läsår byta till skolan och får en ferietjänst med styrda lov, men längre ledigheter - allt har ju sina för och nackdelar... ![]() Har i alla fall bokat in en weekendresa till det fantastiska Barcelona med bästa vänninan under allhelgonahelgen! ![]() ![]() Lycka till! Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag arbetar i 4-5 årsgrupp och vi har inga inskolningar nu..de små var hos oss 3 gånger i maj/juni...Det underlättar.. Jag har ju precis bytt från ferietjänst till semestertjänst och är jätteglad för det efter 39 år i skolan med styrda lov ![]() Lissi - som aldrig gillat februarilov utan hellre vill vara ledig i september ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm...
Det där med frukosten ska bli intressant att erhålla rapport om. Frågan faller under förändringar i ursprungsavtalet. ![]() //Uffe |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Claes verkar så snäll så det går nog mkt bra.
Måste bara djäklas lite.... //U |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|