![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag föredrar helt klart den grekiska men jag gör sällan några såser, tzatsiki eller andra röror på den utan äter som den är med hårt bröd och bär eller som efterrätt med bär, mandel, nötter och ringlad grekisk honung över.
Det är underbart gott att skiva ner en mogen persika i yoghurten, blanda ner lite nötter och sen toppa med honung. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Netwolf, här har du en till som har svårt att slänga byttorna...men de är utmärkta till frysen, jag gör stora satser tomatsås, tillexempel, och fryser in. Ibland får jag stora mänder "kattfisk", kokar den med ris, fryser in.
... Jag får nog ändra mig och sluta trakassera min man som spar på skruvar, brädor,mystiska prylar. Jag är ju likadan själv, håhåjaja. Slängde i förrgår, men med dåligt samvete, tjugotre (!) plastblomkrukor, efter livlig diskussion med mig själv. Nej, dom kan inte vara bra att ha! Om Kalymnos politiker kan sluta att tjafsa kommer vi att ha återvinning inom min livstid. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag plockar just nu hallon i yoghurtburkarna. Utmärkt eftersom de har handtag. Eller blåbär, svamp... De är utmärkta till nedfrysning.
Och Monica, din man kan ju förvara sina skruvar och spikar i dem! ![]() Aina |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|