Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-12, 11:36
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Utflukter på øyene

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Ja, selvsagt er årsaken at de har den avtalen = selskapet/guidene skal tjene på det!
- og derfor vil de "skremme" flest mulig som er på velkomstmøter/ deltar på utfluktene til å velge de tavernar, bilutleiefirmaer, guld, teppe og skinnforhandlere (gjelder spes utflukter til Tyrkia) som de anbefaler.
Ved å si at d e r kan dere spise trygt, d e har gode biler og forsikringer,
d e r blir dere ikke lurt på gullet, der får dere gode priser osv,!

Til de som evt ikke er særlig reisevante, vil de da spre en "frykt" og mange velger å lytte til rådene for sikkerhets skyld.

Selv har jeg aldri blitt syk av n o e jeg har spist i Hellas , og jeg har forsøkt " de underligste steder", selvsagt kan det være en forskjell på hva som tilbys og hvor velsmakende og godt tilberedt maten er, men...,
det er ikke der det blir anbefalt å gå man får den beste og mest tradisjonelle greske maten vel?
- det er ikke i hvert fall ikke min erfaring, jeg skygger oftst unna de stedene med alle klistremerkene på vinduer og dører, men selv sagt finnes det unntak
Det e n e s t e de kan være sikre på når det gjelder bil er at det blir dyrt, vi har flere ganger hatt en g o d bil i tre dager for samme pris som det kostet for e n dag der selskapet anbefalte å leie.
- jeg kaller det "skremme"

En gang, på en utflukt til Tyrkia, fikk vi den "beste" ( verste) bekreftelsen på systemet - da gikk vi faktisk innom en anbefalt forretning - kan ikke huske om vi handlet, men mens vi kikket litt på varene kom innehaveren med et "bildegalleri" og ville vi skulle peke ut hvilken guide som hadde sagt vi skulle gå dit.....

Visst så är det hel klart. Men jag vill inte använda order "skrämma". Många människor reser på charter för att de upplever trygghet och bekvämlighet med detta, allt fixat.
Resebolagen säljer annonser till olika näringsidkare för sitt välkomstblad, och då rekommenderar guiderna dessa ställen. Helt naturligt. Det är sedan upp till var och en om man går på dessa ställen.
Frågar man en guide om ett bra matställe, så rekommenderar de naturligtvis en av sina samarbetspartners, det är deras jobb.

Tobbe
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:14.