![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer i hyllningskören...otroligt lärorikt, men hos mig rinner ju kunskaperna lika fort ut igen så jag njuter av Dina! Hur tar Du Dig till de olika platserna? Buss från Chania och sen fotvandring??
Kapris är gudomligt...I påskas fick jag en jätteförpackning från egen skörd av Nikoleta med mig hem från Tinos.... Tack för allt Du delar med Dig av... Lissi - som njuter högsommar i Kalmar |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Hej lugna gatan
De inlagda kaprisbladen fick man ofta på greksalladen på Tilos. Jag tycker de är väl så goda som bären/knopparna. jag som inte kan något om botanik förundras. Åse |
|
|||
|
|||
![]()
Cruiseskipet man ser på bildet er trolig Navigator of the Seas som tilhører RCCL og anløper Chania (Souda) hver uke.
Herlig å se bilder fra Almirida-området som er i ferd med å bli vår greske base siden vi bygger hus like ved. |
|
|||
|
|||
![]()
Ja visst är det lustigt, vissa saker går in genom ena örat och ut genom det andra! För mig är det värst med just fakta om naturen och historia. Jag kan läsa eller höra samma sak tio gånger och sedan inte ha en aning lika förbaskat. Det liksom studsar ut med nån mystisk automatik.
Vilken hopplös grupp vi skulle bli för Lugna gatan, Lissi, Yanna och jag... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Takk, Lugnagatan, herlige bilder og fin info
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Yanna - minne som en guldfisk! |
|
|||
|
|||
![]()
Ktel-bussen från Chania centrum (mot Vamos) till Kalives. Fotvandring till Almyrida. Vänta där till 19.15 och ta bussen tillbaka, eller fotvandring tillbaka till Kalives (för att fördriva tiden) och ta samma buss där 19.25.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för att vi än en gång fått följa dig på en fin promenad.Den här berörde mig lite extra.Har bott i Kalives några år(länge sedan),så den vägen har jag gått många gånger.Gillade Kalives mycket för just lättheten att ta både korta och långa promenader i en vacker natur.Tack än en gång och ha en fortsatt trevlig vistelse på Kreta.
Helena. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|