![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej FuxFia.
Jag och familjen var på Kefalonia i augusti 2008 och bodde då på hotell Melidron. Det är ett jättefint hotell, med bra läge, fint poolområde och trevlig personal. Mycket fräscht! Skala är en trevlig by med många goda restauranger. Vi har aldrig ätit så gott i Grekland som vi gjorde under våra två veckor på Kefalonia. Aldrig semestertillbehören ris och strips, utan alltid antingen kokt potatis eller hemmagjorda klyftpotatis. Testa gärna Kefalonia meatpie och Spetsofai. Vi hyrde bil i några dagar och utforskade ön och det rekommenderar jag Er verkligen att göra. Kefalonia är en otroligt vacker ö! Vi åkte naturligtvis till Myrthos Beach, ett måste när man besöker ön, men oj oj oj vilken läskig väg ner till stranden! Andra stopp som vi gjorde var i fiskebyn Assos, väl värt ett besök och den ofta benämnda "jetset byn" Fiscardo med sina fina färgglada hus och hamnen där de mest fantastiska "båtarna" lägger till. Vi åker till Grekland varje år och än så länge ligger Kefalonia i topp hos både mig och min man. Är säker på att Ni kommer få en underbar resa =)! Kram Therese |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|