Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-19, 22:05
Lise-Lotte Lise-Lotte är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Lefkos???

Hej!

Vi åker till Lefkos för femte eller sjätte gången den 23 juni och sedan i september . När vi kom dit första gången var vår plan att stanna några nätter och sedan flytta någon annanstans - Amopi, Pirgadia eller Arkasa. Av det blev intet. Vi stannade två veckor och på den vägen är det Varför älskar vi Lefkos:

- det finns ingen shopping förutom tre minimarkets med livets nödtorft och lite badgrejer och små souvenirer.
- stränderna är fantastiska
- det finns ett bra utbud av tavernor med, som vi tycker, den bästa grekiska maten vi ätit och vi har varit i Grekland en hel del (innan vi hittade Lefkos öluffade vi)
- det är prisvärt - mat, boende, biluthyrning
- vi har fått vänner och bekanta, både bland befolkningen och turisterna som ofta kommer tillbaka år efter år

Det är lugnt och inget nattliv, så åk inte dit om ni har sådana förväntningar. Kvällen avslutas ofta på Cenral med en ouzo eller en kaffe med Metaxa. Jag håller med om att bästa sättet att att ta sig till andra ställen är med hyrbil, även om det finns buss med ganska gles turlista.

Fundera på vad ni vill ha ut av er vistelse. Kanske gör ni som vi -prövar några nätter. Sedan är valet ert om ni vill vidare eller stanna kvar. Tillgången på boende är ganska god utom under värsta högsäsongen (en vecka in i juli och under augusti.)
Svara med citat
Gammal 2011-05-19, 22:22
bengtv bengtv är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Tack för alla svar av alla de olika slag...Det får bli en "långbänk" med min kvinna för att komma fram till var vi skall bo... Det finns ju både för och emot som allt annat i livet...
Men det skall iaf bli väldigt spännande att besöka Karpathos för första ggr...
Ha det så bra alla ni som engagerat er och hoppas er sommar bli bra var ni än kommer att tillbringa den.... Är ni inte i Grekland kan jag varmt rekommendera några dagar i Höga Kusten.. Det går att båtluffa där också... Bengt
Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 16:39
evajanini1 evajanini1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Lefkos är avkoppling och 3 fina stränder att välja emellan, många bra restauranger men Three Dolphines har jättebra mat har varit där 2x14 dagar och längtar dit när jag just nu är i Alcudia på Mallorca, hyr bil någon dag och utforska ön
Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 22:39
anlekan anlekan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Håller med Wenkan till 100%! Lefkos är helt underbart i mina ögon. Vi bodde på fina Gliko Oniro (www.glikooniro-karpathos.gr) i 12 dagar förra året och längtar tillbaka. Pigadia var inget för oss, men det beror ju på vad man är ute efter...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:08.