Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-05-09, 10:32
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Väderrapport 2011

Jag är kändis! Igårkväll på jobbet stod jag och förklarade guldpriset i samma veva som jag berättade om denna veckas väder för ett ungt svenskt par. Helt plötsligt kommer en svensk dam fram till mig och frågar - Är du Kikh? Du som skriver på Kalimera?! Joo, det fick jag ju lov att erkänna eftersom det knappast är brottsligt. - Jag känner igen dig, säger kvinnan med ett leende och försvinner ut ur butiken. Det unga paret tittar häpet på mig, och jag hann inte ens fråga vem damen själv var. Men hej igen

Eftersom jag är så förbaskat ärlig måste jag nu erkänna att jag handskats vårdslöst med sanningen i mitt förra inlägg, eller snarare meteo.gr har gjort det, veckans väder kommer att bli bättre än utlovat!

De tidigare utlovade polarvindarna och regnskurarna verkar ha tagit en omväg och ska utebli. Istället spås vi växlande molnighet, hyfsad värme och milda till måttliga vindar. Det låter väl bra? Fördelen, eller nackdelen, med att befinna sig på en ö mitt ute i havet är att vädret kan slå om snabbt - och utan att be om lov. Nu hoppas jag att sommaren kommit för att stanna, jag känner mig löjlig som går vinterklädd bland barbenta turister. Jag vill också ha klackeskor, kjol och tunna pyttiga toppar - utan att drabbas av hypotermi. Jag behöver min ämnesomsättning för att förbränna vinterhullet

Nu ser jag ut över Galatas/Stalos och en klarblå himmel med tunna molnskyar. Det håller ca +20 i skuggan, havet ligger relativt stilla och hönsen kluckar belåtet efter frukosten. Jag ska ner och skura hundgårdarna, och kika på valparna, innan jag tar min jycke på en promenad - Sen är det dags att stila upp sig för säsongen andra arbetsvecka. Om en vecka exakt räknar jag med en ledig dag och den vill jag tillbringa på stranden. Vågar jag göra det utan att överhopas av paparazzis?

//Kikh
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:18.