![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Rethymnon,Kreta,,närhet till allt,,
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag rekommenderar Skiathos som är en underbar ö med otroligt vackra stränder. Jag har även varit på Naxos men Skiathos tycker jag är bättre. Vi valde att bo i Skiathos och ta oss runt med buss, båt och även taxi och undersöka en hel del stränder. Ska ni boka i staden Skiathos se till att välja ett hotell på en tvärgata för bor man på huvudgatan Alexandrou Papadiamanti så kan man inte sova p g a mopeder som hörs hela natten samt folk som går där i tid och otid. Stränder man måste besöka är Koukounaries (framröstad till en av Europas finaste stränder), Tsougkria och Megali Banana.
Alternativ nr 2 är Kreta som jag inte har besökt själv men ska besöka i år i slutet av augusti i början av september. På Kreta kan man nog få allt. Vilket ö ni än väljer är jag säker på att det blir bra ![]() / Katerina |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror Ios är den bästa ön i er ålder. Mycket uteliv och ungdomar från många länder. I slutet av augusti har det lugnat ner sig men finns ändå party när ni vill. Mysig Chora med fina gränder och fina stränder på ön. Många tavernor med hyggligt prisläge.
Jag som är äldre har bara varit där i början av juni och då tycker jag att man slapp den där trista massturism mentaliteten som finns på väldigt exploaterade platser. Såg ingen inkastarmentalitet heller. Skönt och befriande. Läs på om Ios så tror jag att ni hittar det ni söker. Apollo har resor dit. Eva Senast redigerad av Eva L den 2011-03-24 klockan 07:04. Anledning: stavfel |
|
||||
|
||||
![]()
Det går att hyra hästar och rida på Naxos.
Det har Kalimerajanne berättat om i sin halvårslånga resa till Grekland. Men det var bara Camilla som red, Janne drog sig ur i sista stund,,, Birgitta, ridfantast, men tyvärr före detta. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla bra svar!
Vi är intresserade av Skiathos och Naxos. Nu är bara det svåra att välja. Så, ja, övertyga oss! |
|
|||
|
|||
![]()
Ta Skiathos! Jag var där med min tjejkompis för två år sedan och var då i ungefär samma ålder som er.
Den ön har ALLT! Ni får underbara stränder, mysiga restauranger, trevliga barer och om ni vill har ni även ett par diskotek på gångavstånd från staden ![]() Underbar ö, sedan är fördelen att det är direktflyg utan båttransfer till Skiathos. Ni kommer inte ångra er ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
JA, direktflyget ger fördel Skiathos mot Naxos!
Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Kul med så många svar!
Skiathos låter jättebra! HAr ni några tips om bra hotell, restauranger, kul grejer att göra? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
Inne i megali ammos finns tavernor - längs huvudvägen finns grilltavernan Edem som har god och grillad mat och har levande musik på kvällarna. Tavernan är mycket välbesökt. Vid strandpromenaden finns några stycken. De västa där tycker jag är Thessaloniki, Twilight och Lenio... Inne i stan finns hur många som helst att välja på. Asprolithos och Dionysos är mina favoriter. Kolla gärna i mina album om Skiathos! K |
|
|||
|
|||
![]()
Vi är ju några här som gärna marknadsför sina favoriter och det är väl inte fel!
![]() I detta fallet dock så tyckte jag inte Tinos var rätt ö för idah med vänner... Lissi - som just kört ett av två pass för dagen i Spin of Hope för barncancerfonden |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Låter härlig med fm spinning och för ett så bra ändamål. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer helt!!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Otroligt gulligt att vi får så många tips!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tror ärligt talat att Skiathos är den perfekta ön för er, även om ni kanske inte får rida
![]() Sen går ju flyget direkt, så ni lägger ingen tid på båttransfer. Lissi - 17 dagar från sin favoritö Tinos. ps Du har väl läst alla resebrev från Skiathos?? Där hittar ni massor av tips och framför allt bilder! Senast redigerad av Lissi den 2011-03-26 klockan 14:44. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Skiathos är en underbar ö med fantastiska stränder. Bra val!
Var där för snart tio år sedan men då var vi på en bar/klubb som hette "Slip In", som låg nere mot hamnen. Vet inte om den finns kvar, men om den gör det så gå dit. Supertrevligt ställe där (i alla fall då) många unga greker (både från ön och från Aten) hängde om kvällarna. Ha en trevlig resa! //Alexander |
|
|||
|
|||
![]()
Ser jättehärligt ut! Finns det liknande saker på Skiathos?
![]() Eller annat spännande/kul att hitta på? ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och mina kompisar är ju inte lika hästtokiga precis
![]() ![]() Restauranger som är kanon: Dionysos (jättemycket mat om ni beställer menyn, men oj så gott!), Thessaloniki (supermysig taverna vid Megali Ammos-stranden med fin utsit över havet), charmiga Restaurang 1901 inne i gränderna, sedan måste ni testa de äldsta tavernorna som har kanonutsikt över hamnen! De ligger ovanför bargatan kan man säga. Den gatan går inte att missa. Man sitter på små puffar och kuddar ute på stentrappan och tar en drink. Gå dit tidigt, senare på kvällen blir den ett typiskt "turist-tillhåll", men smaken är som baken ![]() Hotell: Poseidon (apollo) Roula (apollo) Roula Beach (airtours) Rea (airtours tror jag?) ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|