![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Jag kan verkligen rekommendera Yiannis, otroligt hjälpsam och trevlig. Vad gäller boende så har jag bott 5 nätter på Villa Nora-Norita. I sept ska jag tillbaka och då blir det Bella Vista. Boenderna är likvärdiga skillnaden är morgonsol på Nora-Norita, kvällssol på Bella Vista. Bella Vista ligger även mer centralt om man nu kan säga så om Batsi //Berra |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Jag har bott på två av Yiannis ställen; Galatzio och Bella Vista. Det beror ju lite på vad man tycker är viktigt. Själv gillade jag inte alls Bella Vista. Bussarna stod och brummade precis utanför balkongen så det var inte direkt avkopplande att sitta där ut. Dessutom tog sig avgaserna in i rummet. Galatzio däremot, gillade vi starkt: Roberto (sonen) driver det och han är supertrevlig och hjälpsam. Det ligger på andra sidan viken; lite längre till "centrum" men lugnare och tystare. Vi hade dock oturen att det pågick byggnadsarbete på granntomten; ca 3 meter från vår balkong. Så vi bytte boende till Almar studios; granne till Galatzio. Superfräscht, jättefina lägenheter och en otroligt trevlig och omhändertagande värdfamilj. Vi bodde i en lägenhet med ett separat sovrum, men det fanns även studios utan sovrum med med en jätteterass istället. Helt suveränt, jag tror aldrig att vi har bott fint och fräsch i Grekland tidigare. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack Berra och Halloj för info. Det blir en vecka på Nora/Norita för oss. Lite svårt att välja var det, men dels avskräckte lite farhågorna om stoj runt Bella Vista, dels finns det visst inga pentryn på Galazio och dels var det ett suveränt bra pris på Nora/Norita (bo 7 nätter, betala för 5) efter 15 september.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Vi funderar också på Andros i slutet på september. Jag har letat lite efter färjor, men jag hittar inga tidtabeller för september. Jag antar att ni har hittat nån från Rafina? Vilket rederi var det? J&M |
|
|||
|
|||
![]()
Åtminstone Golden Star Ferries och Cyclades Fast Ferries är spikade. Kan mycket väl bli fler. (kolla på gtp.gr)
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Fastferries verkar ju bättre ang. avgångstider iallafall.
Det är ju rätt billigt att flyga Gbg-Athen i september, 3200:- för 2 personer t/r. Nu gäller det bara att få ledigt också.. ![]() tack för hjälpen! |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|