Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-03-26, 10:18
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips om utfärder

Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*

Var det den restaurangen Epiros beskrev som var på PO:s foto?

Vi blev i så fall rekommenderade den på Vings kontor, och gick dit med höga förväntningar. För höga visade det sig, stämningen var stressig och maten vi fick var inte alls god. Turisttätheten vad dock väldigt hög, så vi kanske bara råkade få ett "dåligt" besök. Eftersom så många var där så måste det väl vara ett bra ställe...

Ett ställe som vi gillade istället var högre upp, så att säga; om man går mot Valtosstranden, upp för åsnetrappan och så när man kommer högst upp och ska gå nedåt ligger det två restauranger/tavernor, en till höger och en till vänster. Den till vänster ligger liksom "över" vattnet och såg väldigt fin ut, men dit gick vi aldrig. Den som ligger till höger däremot, med fin utsikt över vattnet, var superbra. Härlig personal och god mat! Det är ett ställe vi gärna besöker igen. Någon annan som varit där?

Och förresten... taverna vs. restaurang? Vad är egentligen skillnaden? Är taverna en "enklare" restaurang, eller? Var går gränsen? Svårt att bedöma eller?

Kram på er alla såhär i påskatider!
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 11:31
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

[QUOTE=Janet]Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*

Neej, det är inte den jag beskrivit och rekommenderat till Kalimera-träffen

Du är mera på rätt håll om du tar vänster efter Åsnetrappsgränden och fortsätter gränden/gatan/vägen som går ovanför valtosstranden. Den ligger på höger sida, alltså inte den sida som vätter mot vattnet

epiros
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 11:41
Avstängd

[QUOTE=epiros][QUOTE=Janet]Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*

Neej, det är inte den jag beskrivit och rekommenderat till Kalimera-träffen

Du är mera på rätt håll om du tar vänster efter Åsnetrappsgränden och fortsätter gränden/gatan/vägen som går ovanför valtosstranden. Den ligger på höger sida, alltså inte den sida som vätter mot vattnet

Höger efter åsnetrappsgränden menar jag

epiros
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 12:53
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Ahaa.. man ska alltså inte gå ner för gången mot stranden utan fortsätta och sen ligger den på höger sida. Tror vi nästan aldrig gick där när vi var i Parga. Antingen gick vi ner för gången mot stranden.... hmmm...
Måste nog åka till Parga igen bara för att kolla upp det hela

Det var ju förresten skönt att höra att det inte var den restaurangen som var på PO:s foto som var så hiiiiimla bra.... eller var den det, vad tycker ni andra? Är den värd en andra chans?!

Solen skiner och snön smälter här uppe i Umeå... sommaren är på väg, härligt!
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 18:52
Novis Novis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej,

Citat (epiros):
"Återkommer med mer eksakta mat-tips längre till dig fram i kalendern, fast tänker just nu på en Ouzeria i gränderna bakom hamn-promenaden med mat a´la moderne cuisine grece´som trots att jag ätit mig belåten får snålvattnet att rinna i munnen min."

Tar gärna del av dina rekommendationer på restauranger/tavernor (vad är egentligen skillnaden?) som serverar genuin grekisk mat. Maten är som sagt nåt vi faktiskt väntar på att få smaka på.

H.Novis
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 19:12
Avstängd

[QUOTE=Novis]Hej,

Citat (epiros):

Tar gärna del av dina rekommendationer på restauranger/tavernor (vad är egentligen skillnaden?) som serverar genuin grekisk mat.

Någon annan än jag kan säkert ge bra definitioner på skillnaderna mellan olika grekiska etablissemang, jag vet bara när och var jag tycker det smakar bra
Återkommer med stor säkerhet i ämnet

epiros
Svara med citat
Gammal 2005-04-06, 20:15
Avstängd

Solen skiner och snön smälter här uppe i Umeå... sommaren är på väg, härligt! [/QUOET Janet

Och i Skåne knoppas det bland buskar och snår
Det är änteligeeeeen Vår pau riktigt

Visst är Livet underbart

epiros

Senast redigerad av epiros den 2005-04-06 klockan 20:20.
Svara med citat
Gammal 2005-03-26, 20:39
Agapi Agapi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

[QUOTE=Janet]Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*

Kalitechnika betyder konstnärliga(förmåga).

mvh
Agapi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.