![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*
Var det den restaurangen Epiros beskrev som var på PO:s foto? Vi blev i så fall rekommenderade den på Vings kontor, och gick dit med höga förväntningar. För höga visade det sig, stämningen var stressig och maten vi fick var inte alls god. Turisttätheten vad dock väldigt hög, så vi kanske bara råkade få ett "dåligt" besök. Eftersom så många var där så måste det väl vara ett bra ställe... Ett ställe som vi gillade istället var högre upp, så att säga; om man går mot Valtosstranden, upp för åsnetrappan och så när man kommer högst upp och ska gå nedåt ligger det två restauranger/tavernor, en till höger och en till vänster. Den till vänster ligger liksom "över" vattnet och såg väldigt fin ut, men dit gick vi aldrig. Den som ligger till höger däremot, med fin utsikt över vattnet, var superbra. Härlig personal och god mat! Det är ett ställe vi gärna besöker igen. Någon annan som varit där? Och förresten... taverna vs. restaurang? Vad är egentligen skillnaden? Är taverna en "enklare" restaurang, eller? Var går gränsen? Svårt att bedöma eller? Kram på er alla såhär i påskatider! |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Janet]Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*
Var det den restaurangen Epiros beskrev som var på PO:s foto? Neej, det är inte den jag beskrivit och rekommenderat till Kalimera-träffen ![]() Du är mera på rätt håll om du tar vänster efter Åsnetrappsgränden och fortsätter gränden/gatan/vägen som går ovanför valtosstranden. Den ligger på höger sida, alltså inte den sida som vätter mot vattnet ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=epiros][QUOTE=Janet]Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*
Var det den restaurangen Epiros beskrev som var på PO:s foto? Neej, det är inte den jag beskrivit och rekommenderat till Kalimera-träffen ![]() Du är mera på rätt håll om du tar vänster efter Åsnetrappsgränden och fortsätter gränden/gatan/vägen som går ovanför valtosstranden. Den ligger på höger sida, alltså inte den sida som vätter mot vattnet ![]() Höger efter åsnetrappsgränden menar jag ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ahaa.. man ska alltså inte gå ner för gången mot stranden utan fortsätta och sen ligger den på höger sida. Tror vi nästan aldrig gick där när vi var i Parga. Antingen gick vi ner för gången mot stranden.... hmmm...
Måste nog åka till Parga igen bara för att kolla upp det hela ![]() Det var ju förresten skönt att höra att det inte var den restaurangen som var på PO:s foto som var så hiiiiimla bra.... eller var den det, vad tycker ni andra? Är den värd en andra chans?! Solen skiner och snön smälter här uppe i Umeå... sommaren är på väg, härligt! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej,
Citat (epiros): "Återkommer med mer eksakta mat-tips längre till dig fram i kalendern, fast tänker just nu på en Ouzeria i gränderna bakom hamn-promenaden med mat a´la moderne cuisine grece´som trots att jag ätit mig belåten får snålvattnet att rinna i munnen min." Tar gärna del av dina rekommendationer på restauranger/tavernor (vad är egentligen skillnaden?) som serverar genuin grekisk mat. Maten är som sagt nåt vi faktiskt väntar på att få smaka på. H.Novis |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Novis]Hej,
Citat (epiros): Tar gärna del av dina rekommendationer på restauranger/tavernor (vad är egentligen skillnaden?) som serverar genuin grekisk mat. Någon annan än jag kan säkert ge bra definitioner på skillnaderna mellan olika grekiska etablissemang, jag vet bara när och var jag tycker det smakar bra ![]() Återkommer med stor säkerhet i ämnet ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Solen skiner och snön smälter här uppe i Umeå... sommaren är på väg, härligt!
![]() Och i Skåne knoppas det bland buskar och snår ![]() Det är änteligeeeeen Vår pau riktigt ![]() Visst är Livet underbart ![]() ![]() Senast redigerad av epiros den 2005-04-06 klockan 20:20. |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Janet]Håller med om att PO:s bilder är riktigt fina. Vad betyder Kalitechnikes?! *okunnig*
Kalitechnika betyder konstnärliga(förmåga). mvh Agapi ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|