![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Problemet är ju att privatiseringsivrarna snart inte har så mycket kvar att sälja ut (till reapriser), så våra statsfinanser kan komma att vackla en del framöver. Tur ändå att vi haft en flytande valuta under senaste krisen. Den hjälpte mycket. Dessutom är det ju alltid lättare att komma till dukat bord vad gäller statsfinanser (+600 miljoner var det faktiskt i september 2006). Men med fortsatta skattesänkningar ska vi nog kunna se fram emot ett minus där vi med, vad det lider...
Jag tippar på 9.00 jämnt. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aj f-n, jag trodde det var en ny tråd. Jag klär på mej pudelpälsen och kryper skamset under soffan...håller då självfallet kvar vid 8.81.
Sorry, ber hemskt mycket om ursäkt. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu är bankkursen 8,78 så vi är snart hemma
![]() Vi får nog en fin sommar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
-25% lägre är toppen under sommaren -09. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm -- redan under min gissning på 8,82, så den här tävlingen lär jag inte vinna.
Dock positivt för nästa veckas italien-resa ![]() Lars |
|
||||
|
||||
![]()
8.96 tippade jag men kan inte klaga på att förlora det vadet om det fortsätter såhär
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
När jag följer tippandet om valutakursen här på forumet så får jag samma fundering som när jag följde det i fjol. Vilken kurs är det egentligen ni pratar om? ![]() Ni har kanske definierat vilken kurs det handlar det om, det är bara jag som inte har sett det??? ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag antar att vi kör på samma som förra året, dvs den kurs som står överst här: http://www.finansportalen.se/valutakurser.htm
Dvs spot/swift-kursen. Eller? Det är åtminstone den varianten jag har gissat på. Vad banker och växlingskontor tar ut för att växla till sedlar kan ju dessutom skilja sej åt en hel del sinsemellan. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ja det är förutsatt att vi använder den kursen. Om man köper Euro så tar ju bankerna sina påslag som är olika beroende på var när och hur. Finansportalen är vårt facit oavsett. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() Charleston- jag passar även på att be om ursäkt att jag råkade döpa om dig i summeringen. |
|
|||
|
|||
![]()
Äntligen! (ursäkten accepterad)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och så var euron över 9:- igen.
Vilket iofs är naturligt, vår lilla valuta försvagas alltid i kristider verkar det som. Vad som däremot ter sig något obegripligt är att sek försvagas ännu mer markant mot Japans yen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Elpriserna i Sverige rusar i höjden nu när Japanska kärnkraftverk havererar. Än är det inte för sent att rädda läget inför sommaren. 8,72 var det nere på och alltså endast ynka tre öre från min gissning. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|