![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Mette!
Blir nästan förb-d när du skriver om "gamla tanter" ![]() ![]() ![]() Dan kan bli förstörd på mindre. Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Det är ju det jag gillar mest SAS, "tanter " som inte bara kan stava till service, utan också faktiskt vet vad ordet innebär
![]() ![]() På Ryan air behövs väl ingen service? Där sköter ju passagerarna allt själv efter vad jag fattat. ![]() Förlåt utsvävningen... Hoppas allt löser sig för de drabbade av Ryans indragningar..inget kul att få semestern förstörd! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så du forventer at de skal opprettholde ruter til markedets laveste priser på ruter hvor de taper penger fordi det passer deg, og meg? Gjør SAS, Lufthansa, KLS, British Airways osv det?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag reser inte heller med Ryan efter att ha blivit offloaded på Säve efter 6 timmars väntan på tekniskt "fel". Efter det fick alla en hotellista med hotell från Göteborg till Halmstad mittinatten och ett lycka till och välkomna imorron. Vågar inte tänka på hur många de skulle offloada pga dubbelbokning dagen efter. Fick pengar tbka efter två mail. Men man får göra som man vill och välja sina krig, vi åkte flera resor innan vi gjorde slut och det fick ju bra.
|
|
||||
|
||||
![]()
Åkte nyligen till/från Bergamo med RA och hade både olivolja & vin i väskan, med mig hem. Inga problems, men det gäller ju iofs att packa in det väl. Då är det sällan någon fara.
/NW |
|
||||
|
||||
![]()
Inte i handbagaget väl..
Du menar i det incheckade antager jag. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Var nyss i Warsawa och flög med Ryan Air igen. Trevliga värdinnor, punktligt flyg och absolut inget att klaga på denna gången heller
![]() Vi har ytterligare en resa bokad med detta bolag och OM vi råkar ut för missöden med ej startande plan så är vi helt införstådda med detta. Vi HAR läst det finstilta om villkoren. Vi vet exakt vad som gäller och chansar gladeligen då vi kan flyga 5-6 ggr för samma pris som EN resa annars kostar. Vi upptäcker också många nya resmål vi aldrig skulle upptäckt annars då RA har en del "udda" resmål.....En vecka i febr i Düsseldorf t e x för 860 kr t o r för 2 pers. DET ser vi fram emot! Gasthaus bokat "mitt i smeten" för helt överkomliga kronor. Lissi - som flyger med dem så länge de finns. Det fackliga får andra sköta! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Puh, det var ingen lättnavigerad sida direkt
![]() Under kontakta kundtjänst hittar jag bara ett faxnr och en adress för snigelpost. Däremot finns två telefonnummer om man vill ringa och boka. Båda kräver engelska och det ena uppges kosta 4 kr/min och det andra 15 kr/min. Det var i alla fall bättre än den uppgift om 30 kr/min som jag surfade förbi på en resesajt. Men om du har rätt och att det faktiskt är enklare att kontakta dem nu så är det ju ett fall framåt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Precis, de gäller bara för bokning.
För klagomål gäller fax eller snigelpost. /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Förseningar: Jag har rest med Ryanair många gånger och aldrig varit försenad. Däremot har jag suttit i ett fullsatt plan på Palma airport, i 4 timmar utan luftkonditionering, när vi rest med ett av de flygbolag våra svenska charterbolag anlitar. En gång när vi skulle med Apollo till Grekland var vi så försenade att vi fick övernatta i Göteborg före avresa och en gång var vi tio timmar senade med Ving.......
Medhavd mat: Hos Ryanair får man ta med sig mat och äta vad man vill! Hos andra bolag får men inte ens ta med en banan. Ringa kundtjänst: Vad är problemet? Att man pratar engelska? Om man inte klarar det kanske man ska hålla sig till charter.... ![]() Ringde dit en gång för att få ersättning för ett anslutande inställt flyg. Obs! att Ryanair egentligen inte tar ansvar för anslutade flyg eftersom dom är ett "point-to-point" bolag. Jag ringde kundtjänst och det tog tre minuter = 12 kronor. Problemet löstes och jag fick pengarna tillbaka. Komforten: Har rest många gånger till Dublin. En gång passade inte avgångstiderna så vi fick ta SAS istället. Mycket sämre komfort (mindre plats), sämre service (otrevlig personal) på planet och 5 gånger så dyrt. Många verkar ha fördomar om Ryanair utan att ens ha provat att resa med dom..... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hos vissa andra bolag, ja. Hos Norwegian fick jag svar att man självklart fick ta med sig något att äta på planet, MEN ingen alkohol! Flyg- charterbolagens policies har vad gäller medhavd förtäring finns att läsa i tidigare tråd! ![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag flög med Ryanair drygt 10 gånger. Ibland landade jag före tiden, ibland i tid, sist var planet försenat över två timmar, sedan väntade vi på Skavsta flygplats ca en timme för att kunna stiga av planet och på sina bagage väntade folk drygt en timme (utan att någon meddelade vad som pågick). Alla passagerare stod och gapade. Efter 45 minuter frågade jag en anställd på flygplatsen varför väntar vi så lång tid på vårt bagage. Jag ställde också en skämtfråga om vi landade i Sverige eller i ett U-land eftersom ingen information gavs under en timme. Svaret på min fråga var att det pågick ombyggnationer på Skavsta flygplats. Efteråt hördes också ett meddelande att bagaget kommer fram. Det kom efteråt efter ca halvtimme.
Just de flygningar tog jag med Ryanair eftersom flygplatsen på ut- och inresan passade mig perfekt och att flygtider var inte långa. Ryanair har både sina fördelar och sina nackdelar. Om många nackdelar läser man i pressen och det är säkert sant. Det händer också att de landar lite före eller i tid och då får de beröm för det vid vissa tillfällen. Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, att vänta på bagage över en timme pekar på flygplatsens fel men förseningen av flygplan (över två timmar) gjorde att vi väntade i planet sittande över en timme.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja fler än Ryanair ska tas i örat, helt klart!
![]() Hopplöst, fy tusan för att sitta en timme i planet efter landning...berodde det på att planet inte fick taxa in efter förseningen eller? |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|