Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa själv

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-26, 09:29
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Håller med Mette!

Blir nästan förb-d när du skriver om "gamla tanter" !!!
Dan kan bli förstörd på mindre.
Birgitta
Svara med citat
Gammal 2012-05-26, 09:35
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Det är ju det jag gillar mest SAS, "tanter " som inte bara kan stava till service, utan också faktiskt vet vad ordet innebär

På Ryan air behövs väl ingen service? Där sköter ju passagerarna allt själv efter vad jag fattat.
Förlåt utsvävningen...
Hoppas allt löser sig för de drabbade av Ryans indragningar..inget kul att få semestern förstörd!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 19:30
Ante Ante är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Siden du mener å vite det; hvordan ser resultatene ut på de rutene som de nå legger ned?
Totalt gå de med 503 Miljoner Euro i vinst men vet ej specifika rutter, de är väl att Kos/Rhodos ej hållit sina lovade avtal som de slutar flyga turister dit
Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 20:00
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011

Så du forventer at de skal opprettholde ruter til markedets laveste priser på ruter hvor de taper penger fordi det passer deg, og meg? Gjør SAS, Lufthansa, KLS, British Airways osv det?
Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 22:03
Monica G Monica G är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Jag reser inte heller med Ryan efter att ha blivit offloaded på Säve efter 6 timmars väntan på tekniskt "fel". Efter det fick alla en hotellista med hotell från Göteborg till Halmstad mittinatten och ett lycka till och välkomna imorron. Vågar inte tänka på hur många de skulle offloada pga dubbelbokning dagen efter. Fick pengar tbka efter två mail. Men man får göra som man vill och välja sina krig, vi åkte flera resor innan vi gjorde slut och det fick ju bra.
Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 08:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Åkte nyligen till/från Bergamo med RA och hade både olivolja & vin i väskan, med mig hem. Inga problems, men det gäller ju iofs att packa in det väl. Då är det sällan någon fara.

/NW
Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 20:24
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Inte i handbagaget väl..
Du menar i det incheckade antager jag.

Arne
Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 22:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Var nyss i Warsawa och flög med Ryan Air igen. Trevliga värdinnor, punktligt flyg och absolut inget att klaga på denna gången heller Dryga 400 kr t o r för 2 pers.

Vi har ytterligare en resa bokad med detta bolag och OM vi råkar ut för missöden med ej startande plan så är vi helt införstådda med detta. Vi HAR läst det finstilta om villkoren.
Vi vet exakt vad som gäller och chansar gladeligen då vi kan flyga 5-6 ggr för samma pris som EN resa annars kostar.
Vi upptäcker också många nya resmål vi aldrig skulle upptäckt annars då RA har en del "udda" resmål.....En vecka i febr i Düsseldorf t e x för 860 kr t o r för 2 pers. DET ser vi fram emot! Gasthaus bokat "mitt i smeten" för helt överkomliga kronor.

Lissi - som flyger med dem så länge de finns. Det fackliga får andra sköta!
Svara med citat
Gammal 2014-09-16, 22:56
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Inte i handbagaget väl..
Du menar i det incheckade antager jag.

Arne
Jadå. Sådana varor taga man icke i handryggan. Nä, det jag menade var att jag hade det incheckat. Därav anspelningen på filmen

/NW
Svara med citat
Gammal 2014-09-17, 09:39
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jadå. Sådana varor taga man icke i handryggan. Nä, det jag menade var att jag hade det incheckat. Därav anspelningen på filmen

/NW
Ryan Air tillater jo en taxfreepose ( eller mindre veske ) i tillegg til håndbaggasje, så på flyplassen kan man kjøpe både olje og vin og få posen forseglet
Kari - som reiser hjem med RyanAir i dag
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 11:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Puh, det var ingen lättnavigerad sida direkt

Under kontakta kundtjänst hittar jag bara ett faxnr och en adress för snigelpost. Däremot finns två telefonnummer om man vill ringa och boka. Båda kräver engelska och det ena uppges kosta 4 kr/min och det andra 15 kr/min. Det var i alla fall bättre än den uppgift om 30 kr/min som jag surfade förbi på en resesajt.

Men om du har rätt och att det faktiskt är enklare att kontakta dem nu så är det ju ett fall framåt . De kanske skulle klara sig bättre på diverse svarta listor då, i synnerhet om de dessutom skulle börja rätta sig efter ARN:s beslut
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 12:32
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Däremot finns två telefonnummer om man vill ringa och boka.
Precis, de gäller bara för bokning.
För klagomål gäller fax eller snigelpost.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:22
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Förseningar: Jag har rest med Ryanair många gånger och aldrig varit försenad. Däremot har jag suttit i ett fullsatt plan på Palma airport, i 4 timmar utan luftkonditionering, när vi rest med ett av de flygbolag våra svenska charterbolag anlitar. En gång när vi skulle med Apollo till Grekland var vi så försenade att vi fick övernatta i Göteborg före avresa och en gång var vi tio timmar senade med Ving.......

Medhavd mat: Hos Ryanair får man ta med sig mat och äta vad man vill! Hos andra bolag får men inte ens ta med en banan.

Ringa kundtjänst: Vad är problemet? Att man pratar engelska? Om man inte klarar det kanske man ska hålla sig till charter....
Ringde dit en gång för att få ersättning för ett anslutande inställt flyg. Obs! att Ryanair egentligen inte tar ansvar för anslutade flyg eftersom dom är ett "point-to-point" bolag. Jag ringde kundtjänst och det tog tre minuter = 12 kronor. Problemet löstes och jag fick pengarna tillbaka.

Komforten: Har rest många gånger till Dublin. En gång passade inte avgångstiderna så vi fick ta SAS istället. Mycket sämre komfort (mindre plats), sämre service (otrevlig personal) på planet och 5 gånger så dyrt.

Många verkar ha fördomar om Ryanair utan att ens ha provat att resa med dom.....
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:28
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Förseningar: Medhavd mat: Hos Ryanair får man ta med sig mat och äta vad man vill! Hos andra bolag får men inte ens ta med en banan.
Hej Deia!
Hos vissa andra bolag, ja. Hos Norwegian fick jag svar att man självklart fick ta med sig något att äta på planet, MEN ingen alkohol!
Flyg- charterbolagens policies har vad gäller medhavd förtäring finns att läsa i tidigare tråd!
Lena
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 15:41
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Många verkar ha fördomar om Ryanair utan att ens ha provat att resa med dom.....
Att Ryanair inte har varit billigast när jag velat resa samt att flygtiderna har varit dåliga är ingen fördom - det är fakta.

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 19:36
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ja, man ska ju inte tro på vad Allmänna reklamationsnämnden och andra konsumentinstanser meddelar, eller hur?
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 20:42
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Jag flög med Ryanair drygt 10 gånger. Ibland landade jag före tiden, ibland i tid, sist var planet försenat över två timmar, sedan väntade vi på Skavsta flygplats ca en timme för att kunna stiga av planet och på sina bagage väntade folk drygt en timme (utan att någon meddelade vad som pågick). Alla passagerare stod och gapade. Efter 45 minuter frågade jag en anställd på flygplatsen varför väntar vi så lång tid på vårt bagage. Jag ställde också en skämtfråga om vi landade i Sverige eller i ett U-land eftersom ingen information gavs under en timme. Svaret på min fråga var att det pågick ombyggnationer på Skavsta flygplats. Efteråt hördes också ett meddelande att bagaget kommer fram. Det kom efteråt efter ca halvtimme.

Just de flygningar tog jag med Ryanair eftersom flygplatsen på ut- och inresan passade mig perfekt och att flygtider var inte långa.

Ryanair har både sina fördelar och sina nackdelar. Om många nackdelar läser man i pressen och det är säkert sant. Det händer också att de landar lite före eller i tid och då får de beröm för det vid vissa tillfällen.

Enigma
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 21:03
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Svaret på min fråga var att det pågick ombyggnationer på Skavsta flygplats.
Enigma
Det här måste väl ändå vara flygplatsen man ska klaga på o inte Ryanair?
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 21:23
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Det här måste väl ändå vara flygplatsen man ska klaga på o inte Ryanair?
Ja, att vänta på bagage över en timme pekar på flygplatsens fel men förseningen av flygplan (över två timmar) gjorde att vi väntade i planet sittande över en timme.
Svara med citat
Gammal 2010-11-20, 21:42
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Ja fler än Ryanair ska tas i örat, helt klart!

Hopplöst, fy tusan för att sitta en timme i planet efter landning...berodde det på att planet inte fick taxa in efter förseningen eller?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:40.