![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för alla svar! 2000 SEK tänkte jag om det räcker för mat för de tre sista dagarna under boende på ett hotell i Jomtien, för eventuella fruktdrinkar eller presenter. Alla övernattningar, utflykter, en massage och övriga måltider är redan betalda (det ligger i programmet under hela rundresan på ca 10 dagar). De tre sista dagarna vilar, badar och solar jag vid Jomtiens beach. Jag tar med mig euro och dollar också förstås. Jag vill dock inte växla för mycket svenska kronor till baht om jag inte kan göra mig av dem där i Thailand, därav min fråga till er som redan var där. Jag åker första gången dit och har ingen aning om vad det ena eller det andra kostar där. Berätta mer, snälla ni.
Enigma |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]() Jag vet inte var finns bankomater. Jag åker (första gången till Thailand) på en organiserad rundresa och blir tvungen att följa med hela resesällskapet var de än ska gå. Min resa börjar i Bangkok, sedan fortsätter genom västra och mellersta Thailand upp till Chiang Mai och Chiang Rai i norra Thailand. Resan avslutas med ca tre dagars vistelse på ett hotell i Jomtien som ligger söder om Pattaya. Som jag vet från resebyrån finns det inte för mycket tid att gå på egen hand eftersom det finns mycket sevärdheter i programmet att hinna med. Däremot de tre sista dagarna i Jomtien kan vi slappa av, vila, sola, bada, handla eller göra vad vi vill. Enigma |
|
||||
|
||||
![]()
Dollar och euro ser jag inte att du har någon användning för i Thailand. Dricks till städerskor, väskbärare etc bör du lämna i Baht.
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Celbe |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|