![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Snön är inte borta i Huddinge. Tog en promenad i blixthalka och fullmåne innan solen gick ner. Snön låg kvar i spåret. Riktigt fint.
Resa till påsk och Rhodos inplanerad, känns alldeles för långt bort och varken läser eller skriver så mycket just nu här på Kalimera. Blir mellan varven lite nät-trött. Värmeljus och vila som gäller. Fast just nu dricker jag grekiskt vin. Vitt för 99:- Maken inhandlade. Vet inte om det rekommenderades här eller i någon tidning. Gott, spritsigt, ungt! Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Aina! Kan man få veta namnet på vinet. I min lilla stad finns bara Kourtaki, alla andra grekiskska viner måste beställas.
Hälsningar lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
![]()
Igår kväll kunde man inte det, eftersom jag satt på övervåningen långt ifrån flaskan. Nu läser jag innantill på flaskan: Santorini är väl namnet på vinet, Assyrtiko kanske druvan? Har belönats med silvermedalj och rekommenderades i DN, enligt maken.
Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Vinet i fråga heter Santorini Assyrtiko (Santo Wines), kommer från Grekland (Santorini), kostar 99:- och har nummer 2338 hos systembolaget.
Själv tycker jag att vinet luktar lite "hembryggt", men smakar helt OK. /Maken... |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|