![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ska bli spännande att höra om er resa. Skriv gärna här på forumet när ni kommer tillbaka. Vi är flera här som är väldigt förtjusta i Thaland.
Härodagen fick jag en förklaring från en som inte gillade Thailand till varför han inte vill resa dit igen. Till min förvåning verkade personen nöjd med mycket men saknade vin på en del serveringar vilket var hans förklaring. Alla goda fruktdrinkar som finns både med och utan alkohol hade han missat helt. Så jag skojade och sa att då har du en anledning att resa dit igen. Tänk vad olika saker som kan ha betydelse för oss vid resor. Själv gillar jag landet för folket, värmen, havet, naturen, alla tropiska frukter, enkelheten, de varma kvällarna och den oftast väldigt goda maten. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
En undran till dig Celbe. När var ni där?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi var på både Koh Bulone Lae och Koh Mook i december 2009. Om det var någon peak på myggfronten precis då kan jag inte svara på men det var märkbart mer mygg på Mook än på andra öar vi varit på. Finns en hel del sankmark och vattenhål på ön vilket säkert bidrar.
När man äter ute på kvällen tänds det i regel en myggspiral vid varje bord. Kan nog vara klokt att antingen ha med något svenskt myggmedel eller köpa något thailändskt om man är mycket överkänslig. Vi har dock aldrig använt något sådant (förutom den grekiska varianten med tablett som man stoppar i "eluttagsmyggis" - den är alltid med i necessären). Celbe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Och alla fruktdrinkar... Watermelon, banana, mango... Mmmm ![]() ![]() Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Personligen är jag icke alls lockad av Thailand och kommer förmodligen aldrig att åka dit.
Men å andra sidan har jag aldrig hört någon säga ett ont eller negativt ord om Thailand. Tvärtom, alla som varit där vräker ur sig superlativer om mat, människor, flora och fauna och så givetvis stränderna och havet! ![]() ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|